torsdag 7 oktober 2010

Full fart

Allt började med lilla Greta som är endast 4 år på bilden. Greta kom till oss i juni år 2000. Nu är det full fart på hundlivet med 4 hundar i huset. Husse klagade en dag på att det har ökat med aktiviteter med hundtema sedan februari i år då jag hämtade hem underbara lilla Märta-Mai. Lite kan jag förstå att det blir för mycket med utställning eller tävling på lördagen och kurs med Märta-Mai på söndagar. Dessutom har jag påbörjat en valpkurs och en grundkurs i vardagslydnad med mig som ledare. Min dagliga tillvaro tillsammans med hundarna och tillfällen att träffa andra hundägare är "sjukt" stimulerande tycker jag. Att ha hund/ar är ett sätt att leva som ger så mycket och jag lever efter mottot "lagom ambitiös". Nu ska jag redigera lite film från hundkursen i kväll, ta "sista rundan" med doggarna och sedan väntar kudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar