lördag 23 oktober 2010

Innan snön kom och försvann


Vajjan viskar till Märta-Mai. Kanske hon lurar i den lilla att göra något bus eller så talar hon om hur mycket hon tycker om MM. Jag vet inte men dom båda är mycket glada i varandra. Violet väljer ut sina vänner med stor omsorg Märta-Mai är utvald och Ingrid är den utvalda människovännen. 


Det ser ut som Greta luktar på lavendeln men i själva verket rensar hon ogräs. Kvickrot är en delikatess om ni inte visste.


Mera kvickrot som Violet kalasar på. 


Alla hundarna vill att jag ska vara lektant. Om jag inte går ut och kastar leksaker och medverkar i jaktleken blir det ingen lek. Harry och Märta-Mai brukar brottas och smyga på varandra men om det ska bli fart och fläkt måste jag med ut. Så lätt man vänjer hundarna vid vissa saker. På ett sätt tycker jag om att dom gillar när jag är med och leker för då kan det fungera som belöning, t ex efter kloklippning eller någon träning inomhus eller som kompensation om matte varit tråkig och suttit vid datorn eller dammsugit. Märta-Mai är fortfarande inte kompis med dammsugaren.




Märta-Mai har dödat gamen för femtielfte gången.




1 kommentar:

  1. Du skriver så trevligt och det är roligt att se dina fina bilder! Är du snart färdig med instruktörskursen?
    Jag hade ett uppträdande med hundarna för ett gäng damer och en herre i torsdags. De var så glada och tacksamma! Det är väntjänsten som aktiverar en grupp äldre ensamma människor varannan torsdag. Det blir litet kaffedrickning och någon programpunkt ett par timmar.
    Isabell är 13,5 år men still going strong.
    Så roligt att dina hundar kommer bra överens!
    MVH Birgitta i Hallsberg

    SvaraRadera