söndag 19 juni 2011

En Viol från Flen

Namnet Violet fick Vajjan-Svajjan heta eftersom hon kommer från Flen (visan "Violen från Flen", ni vet). Hon är en alldeles särskild flicka, sju år i år, med stark integritet och en jaktiver av guds nåde. En lojal vän som alltid vill vara nära mig. Hon vill inte ha andra hundar eller vissa vuxna människor nära inpå sig men barn kan göra precis vad dom vill med henne. Hon har en beskyddargen gentemot barn och mot vuxna i familjen. Det är en glädje att umgås med henne varje dag.


Violet, Carmodey Constance Spry som valp


Violet med stor pinne på stranden i Tylösand. Detta är livet på en pinne!























Violet dröjde ett tag med att ta till sig Märta-Mai men nu är de godaste vänner. Ligga nära de andra hundarna är alltid på Vajjan-Svajjans villkor. Märta-Mai är så språksäker och därför känner sig Violet trygg med henne.


Give me Five!


Snart slår Violets ros ut i trädgården i år igen. Klätterrosen Constance Spry.

3 kommentarer:

  1. Så fina presentationer du har gjort av dina hundvänner! Jag tycker det är väldigt kul att upptäcka alla de egenheter som Scilla har, det förändras lite emellanåt, nu efter löpet så har hon varit väldigt mattefixerad. Maten däremot kan hon vara utan, tycker hon. Snart kommer det ju en ny liten en att lära känna, det ska bli sååå kul!!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Så vacker hon är Violet! Har inte varit inne och tittat på ett tag, då jag är mitt inne i en minst sagt tuff period i livet, och därför läste jag inte förrän idag om kextjuven. Skulle också ha blivit riktigt, riktigt arg och sur, för jag har också mycket svårt för oärlighet. Men så ibland tänker jag också på hur oerhört mycket snällhet och ärlighet det också finns i världen, och då känns livet lite bättre igen.
    Varma hälsningar från Carin!

    SvaraRadera
  3. Hej Carin! Härligt att höra från dig! Bra att du påminde om snällheten och godheten för visst finns den i övermått, så vad betyder några förlorade kex? Jag förstår att du kämpar på och jag hoppas du har funnit saker som ger dig kraft och tröst. Ibland kan bara ett vackert ord ge styrka. Du skrev ett ord i din blogg som jag fastnade för och plötsligt fick en ny innebörd för mig. Ordet sams – visst är det vackert! Varma hälsningar Olga

    SvaraRadera