torsdag 2 juni 2011

Se Dofta Smaka Känn…

…på klorofyllen ute i naturen. Hur många är det inte som i dessa dagar säger till varandra: "Nu är det som allra vackrast. Det är den här tiden på året man borde vara ledig."

Om några dagar anländer HM (Harrys Matte) till Sverige och jag hoppas hon ska få några dagar att njuta av naturen här i Östergötland. Förra året ungefär vid den här tiden gick HM, hundarna och jag på promenad och många blomster visade sig från sin allra bästa sida. Det blev ett "Blomsafari" för er att ta del av och för HM att se fram emot.















En missbildad Humleblomster men vacker ändå! (klicka på bilderna om du vill se mera detaljer)


Här vadar hundarna och jag (bilden tagen idag av husse) bokstavligen i klorofyllen. När naturens står som vackrast kan det vara smärtsamt att uppleva det om tillvaron i övrigt är i kaos och sorg. För tio år sedan vid denna helg fick vi efter tre veckors oro och vaka på infektionskliniken i Linköping veta att vår älskade lillebror och son led av en elakartad cancer. Det var den som gjorde att han var så sjuk så sjuk….cancern var så elak, Olle kämpade så tappert men i september 2001 tvingades han att ge upp. Om några veckor infaller hans födelsedag då han skulle ha fyllt 34 år.  Jag trodde aldrig att jag skulle kunna njuta, än mindre känna glädje av den här årstiden som var så ofattbart hemsk då – men det kan jag och det är jag oerhört tacksam över.

3 kommentarer:

  1. Så vackra bilder Olga! Jag skulle ha haft en "Store bror" som dog i en tragisk traktor olycka 14 år gammal,och när jag läste din blogg idag gick mina tankar till honom.
    Skönt att du kan känna glädje och kan njuta av allt det vackra som finns runt om oss nu.
    Livet är som en berg och dal bana det har man blivit varse många gånger..
    Vi önskar dig och de dina en Skön Helg!
    //Kramar Anncie och co.

    SvaraRadera
  2. Kära Anncie! Så oerhört tragiskt med din bror. Sorgen efter ett barn går aldrig över – sorgespåret löper parallellt med livsspåret. När man är barn och förlorar en älskad bror och se sina föräldrar och andra vuxna sörja tror jag påverkar ens person hela livet.

    Ha en härlig helg! Kram till er hela kompaniet!
    ps.Strålande prestation av lilla Classic som ensam tjej i A-finalen i Karlstad! Hejja Classic! ds.

    SvaraRadera
  3. Sveriges natur är fantastisk!! Idag blev jag tvingad att stanna till en stund på skogspromenaden, i skuggan av bräken och tall stod en vacker samling förgätmigej, de var nästan självlysande där i skuggan! Jag förstår att det kan kännas motstridigt ibland, allt det vackra i kontrast mot det svåra... Livet är verkligen en cirkel, en ständig växelverkan.
    Många kramar Nina

    SvaraRadera