lördag 4 juni 2011

Uti böljan den blå…

… vilket fantastiskt väder vi har. HM kommer till Sverige och vill bada i Vättern fast det är inte varmt ska jag säga. Utanför där vi bor är det 70 meter djupt så det tar till augusti september innan böljan är lagom varm för mig att hoppa i.


"Är det OK om jag tar mig ett dopp?"


Precis vad en långhårig Corgi behöver när det är 25 grader varmt i luften.


Ständigt nyfiken sötnos vid namn Märta-Mai.


Jag har sagt till om ett kollektivt sitt men det blev visst lite si och så med det. 

Den 2:de juni överraskade Märta-Mai med att börja löpa för andra gången, bara 7 månader efter sitt första löp. Sämsta tänkbara timing av olika skäl varav ett är att hon inte kan springa sin andra licenstävling i Norrköping midsommardagen. Sånt är livet och det är bara att ändra planerna vilket man ständigt får vara beredd på när man har hund.

3 kommentarer:

  1. Skönt för Harry att få sig ett dopp!! Jag måste nog erkänna att en viss längtan efter böljan den blå har funnits även hos mig idag... Men jag väntar tills vattentempen är över 32 och vattendito är över 25. Det tar ett tag. Synd att MM ska löpa nu igen! Då dröjer det lite till innan Scilla o hon möts på banan och det vet du väl att den som väntar på något gott får alltid vänta på tok för länge!!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Jag är likadan 25 grader i vattnet helst annars blir det mera sport än njutning. Visst kan jag få lust att sänka ner mig i böljan men är det för kallt i min smak så avtar lusten betydligt. Min kamrat Ingrid har nog badat redan i en månad och nu håller hon väl på till frosten lägger sig. Det är bara att konstatera att vi människor har olika preferenser. Det här med löpet kom oväntat och ytterst olämpligt dessutom. Jag får ta Harry på klickerkursen i stället den 20–21 juni. Som väl är kommer flera tävlingar framöver så MM får visa framfötterna och antagligen se rumpan på Scilla framför sig. Kram Olga (apropå ingenting: Har du läst, "Ensamma hjärtan och övergivna hundar?" En sk. Feel-Goodbok)

    SvaraRadera
  3. Nej, den boken har jag inte läst! Håller just på med John Irvings bok "En bön för Owen Meany". Han är en av mina favoritförfattare! Avslutade den underbara boken om bibliotekskatten Dewey för en vecka sedan, har lämnat den vidare nu...
    Kram Nina

    SvaraRadera