fredag 24 juni 2011

MM……

MM står för Märta-Mai men idag betyder det också Mysig Midsommarafton.

Jag vet jag har utlovat berätta om Harrys bravader i Stockholm men det kommer senare för jag vill berätta om midsommarutställningen som anordnades av Wippetklubben och Norrköpings Whippet-race.

Märta-Mai var anmäld till unghundsklassen. I hennes grupp var det fyra hundar varav en var MMs helsyster Blasie, Hot Isle Modesty Blaise. Märta-Mai blev placerad trea med ett HP och Blaise tvåa med UK.

Märta-Mais kritik var jättebra så jag är sååå nöjd: 18 mån tik. "Mycket vackert huvud och uttryck med bra underkäke. Vacker över och underlinje. Rör sig bra fram och tillbaka och från sidan. Bra front. Bra vinklar fram och bak. Kunde ha bättre öron. Vår före detta granne Georg Fredriksson mötte upp och hjälpte till med mina hundar – ja för Greta var med som sällskapsdam till MM. Bilderna i dagens blogg är till största delen tagna av Georg.


Märta-Mai med koll på läget. 


Märta-Mai med sällskapsdamen och "badbollen" som hon vann.


Här kommer några av bruksklassens tikar och i mitten syns MMs halvsyster Hot Isle Jalessa


Kul bild tycker jag med en hund Molly, Axrace´s Caffe Noisette……eller är det tre hundar??


Här har Georg fångat en bra bild på Dagny, Let´s Run Bollywood i ringen.


En hund som ställde upp sig så här fint utanför ringen, Springeldens Whatever.


Här kommer dagens mästerkock gåendes.


Efter utställningen försökte vi oss på några uppställningsbilder på Märta-Mai vilket inte är det lättaste.


Världens bästa lilla sötnos!

Kvällen tillbringade Husse och jag i glada grannars lag på landet – världens bästa grannar! Mycket skratt och glam och musik och lekar och mat och jordgubbstårta, precis som det ska vara en midsommarkväll. I morgon bär det av, för min del, till Norrköping igen. Hemmaklubbens första race-tavling går av stapeln och jag ska vara på alerten i sekreteriatet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar