torsdag 30 juni 2011

Hjälp! Jag var rädd idag!

Hejsan nu är det jag, Märta-Mai som tagit bladet från munnen. Fast idag var det skämmigt för hjälp vad rädd jag var. Jag tror faktiskt att jag kissade på mig liten skvätt. Fort ska jag berätta sedan glömmer vi det hela. Jo, matte tog mig till veterinären för det skulle tas blodprov på mig. Jag ska få pass bevars och jag har tagit flera otäcka sprutor redan men nu var det sista blodprovet som var på tapeten. Jag blev fasthållen av en veterinärpraktikant och matte höll fast mitt huvud. Där låg jag helt utlämnad – vem av er skulle inte vara rädd då? Erkänn nu då! Sprutan var ju ingenting med hållas fast som en en annan gammal kråka. Det var bara scary!


Skönt att bollen låg kvar och väntade på mig när jag kom hem igen.


Snälla Greta som alltid kramar om mig när jag kryper intill henne för att mysa ett tag.


Matte var snäll och lekte med oss så jag glömde fort bort den hemska upplevelsen.


Så trött och svettig jag blev men vad gör det.


Matte ska promt titta till Violets ros precis varje dag. Jag har min boll och matte sin ros så det jämnar ut sig. Nu måste jag in för matte ska klippa gräsmattan medan åskan börjar mullra. Då är det dags att trösta Greta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar