söndag 25 september 2011

Tantolga pekar med hela handen…

Omberg en vacker höstdag och lördag vilket betyder utflykt med "ryggan". Fullt med folk på Ombergs hjässa och så vi husse, Tantolga, alla fina hundarna och två vänner utan hund.



Greta är alltid intresserad när matsäcken dukas upp. Senare smet hon iväg snabb som en iller till ett annat sällskap som dukade upp sin matsäck och där fick hon bättre napp. En liten pojke bjöd på sin macka till en hungrig hund som inte får någon mat hemma (det är i alla fall det hon brukar säga till andra. Det slår aldrig fel dom bjuder henne på mat) .



Det relativt nybyggda och i mitt tycke extremt fula utsiktstornet. Det skämmer hela platsen och dominerar ja upptar hela utrymmet i all sin anskrämlighet. Ni märker att jag inte skräder orden. Det är inte ofta jag tar till kraftord men detta torn på denna underbara plats stör mig så in i norden!!!!!!!!!! Husse tycker att jag är en snobb som blir så upprörd.



Husse plåtade mig i smyg när jag står och orerar om det fula tornet för alla som vill höra på. Jag pekar med hela handen som betyder – riv eländet omedelbart!!. Notera att jag blundar för jag vill inte se på hm, hm……tornet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar