måndag 5 september 2011

Nytt och ovant…

…med ny kamera. Tantolga har fått ärva/låna en systemkamera av husse. Det tar tid att vänja sig och komponera bilder har det inte varit tal om ännu. Det känns svårt men den nya tekniken är till för att erövras så jag hoppas att den nya kameran ska kännas lika naturlig som den gamla. Nytt för mig är att jag kan ta bilder i snabb följd klick, klick, klick som ni vet. Det har jag längtat efter för det underlättar när man fotograferar whippet "in action". Idag försökte jag fånga leken i trädgården då kompisen Stina bott över hos oss några dagar.  Här kommer ett gäng lekbilder.


Här kommer Stina efter Violet som har bollen. Jag vill varna för att skärpan på bilderna är inte helt bra men det beror på min ovana med nya objektivet och kameran överhuvudtaget.



Violet är lekledare som vanligt för Stina och Harry medan Märta-Mai leker mera självständigt.



kul, kul…



…det går undan hela tiden.



Stina följer Vajjan som en skugga.



Hej och hoppsansa!



Märta-Mai är rädd om sin nya egna boll som ingen annan får ta. Det lustiga är att de andra respekterar att bollen är hennes. Tar dom den någon enstaka gång så lämnar dom över till Märta-Mai direkt. Det är Märta-Mais tredje boll av samma sort. Den här bollen tar jag hand om efter varje lekstund för MM har lätt att fixera sig vid bollen.



Vajjan har den kollektiva bollen.



Jakten går vidare…









Nu gör vi paus…för att flåsa ut…



…pust, pust.



"Vadå pusta ut?? Är ni trötta? Va ska vi gå in nu? Varför då?"



Alla går in i huset med helt nymålad fasad och fönster. 



4 kommentarer:

  1. Vilka helt underbart härliga foton du tagit Olga! Hur ska detta sluta när du väl LÄRT DIG nya kameran? Det lutar nog åt att några av våra riktiga proffsfotografer i Motala får kliva åt sidan inom kort (skratt)!
    Härligt att se gemenskapen - fyra raser emellan! Fantastiskt min vän,
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Jag tackar och bugar över berömmet men nog måste jag öva. Många bilder kommer det att bli. Det finns flera bra fotografer i whippetkretsar tycker jag varav du Marie är en. Kram Olga

    SvaraRadera
  3. Hopp o skutt med bästa kompisarna!!!Vilka fina bilder!
    !000 tack för hjälpen!
    Kram ingrid o Stina

    SvaraRadera
  4. Jag ser fram emot de bilder som du själv blir nöjd med, för dessa som du ber om ursäkt för är ju hejans bra egentligen eller hur? Sött foto på Vajjan o Harry!!
    Kram Nina

    SvaraRadera