måndag 19 september 2011

Tramsiga matte


"Idag fick vi skjutsa Harrys matte till tågstationen i Mjölby. Harry blev ganska ledsen som vanligt när hans riktiga matte ska lämna honom. Fast lite van är han att hon åker och kommer. Jag, Märta-Mai muntrar upp honom med lite skämt, te x blev han förvånad då jag jagade en katt. Allt var mattes fel för hon bara släppte ut mig ur bilen på uppfarten och jag kikade ut på gatan och där var den –katten alltså. Jag passade på att jaga den några varv utmed gatorna här hemma och grannarna tyckte det såg kul ut. Harry stod dock med lång näsa för han trodde inte att han fick jaga katten. Det fick väl inte jag heller men …när tillfälle bjuds så får man väl hänga på eller…? På bilden här ovan sitter jag på en stock  och matte var tvungen att tramsa med kameran då – suck, jäääsp. Om jag ska vara riktigt ärlig nu så har jag lite ont på ett ställe på en trampdyna. Jag fick ett litet sår efter kattjakten och det svider en smula så jag är ganska nöjd med att slippa rejsa runt här".



"Jaha ja är det kameradags igen? jag skulle ju bara balansera lite här på stocken i Stocklycke hamn. Jag, med det vackra namnet Violet, är på en skön promenad med matte och hundkompisarna på Omberg idag. Jag har fått gå lös här ett tag men så råkade jag bara hoppa in vid grillplatsen för det luktade så gott där. Det fick jag inte för matte så kopplet åkte på igen". 



"Bäst att jag Harry håller koll på den där turistmänniskan som närmar sig för Tantolga min bonusmatte verkar inte bry sig. Ska jag skälla till lite eller…? I kväll ska jag vässa formen för min tränare vill att jag ska börja tävla i Rallylydnad". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar