torsdag 1 mars 2012

Stranden x 2

Två dagar solsken och vårvärme och två dagar promenad utmed den långa sandstranden i Motala. Första dagen gick vi med Stina och Ingrid vid den mest befolkade delen och då blev det några bilder tagna.

Sen blogg idag onsdag som övergått i torsdag men Tantolga har varit på en underbart avslappnad fest för en kär fd. kollega som gick i pension idag 67 år gammal – bra jobbat D och många kommer att sakna dig på jobbet. En sällsynt kompetent kvinna har avslutat sitt arbetsliv och hon strålade av glädje hela kvällen. Många gamla arbetskamrater från Hälsouniversitetet  fick jag träffa på en och samma gång och uppfylld av glädjen över återseendet gör att jag sitter uppe så sent. Flera av de nya adjunkterna och lektorerna var en gång mina studenter så jag borde ha känt mig urgammal men konstigt nog kände jag mig yngre och mer avspänd än någonsin. I morgon sover jag ut om hundarna tillåter förstås.

Här kommer bilder från stranden och bli inte förskräckta för här är det tuffa tag.


Märta-Mai och Harry står mitt emot varandra stirrar ut den andre tills det säger…



…pang så rusar dom på varandra och leker i all vänskaplighet fast det onekligen ser ut som dom ska ta kål på varandra. Det är svårt att se vad som är bak och fram på Harry



Inte vet jag hur dom får till det men  Harry ser helt vild ut på ögonen.



Harry är rena akrobaten men så har han en ettrig myra på sig som luggar honom var hon kommer åt.



Vajjan griper in och stoppar cirkusen och Stina kommer till undsättning till Harrys försvar tror jag.



Aj då vattnet är fruset! Man blir törstig av att brottas.



Inkallning och koppel på för det närmar sig några främmande hundar.



Hundmötet avlöpte väl så det blev lite spring igen. Greta är alltid kopplad för hon ger sig ut på egna expeditioner – att leta ätbart äckel. Varning för nästa bild om ni är äckel-känsliga.



En här varianten av lämning på stranden är dessbättre ovanlig men man undrar hur hundägaren tänkte?!! Härliga dagar har det varit och Märta-Mai har rejsat hysteriskt idag och det är bra för henne att börja trimma formen inför tävlingssäsongen. Sandstranden är den bästa tänkbara träningsterrängen tror jag.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar