torsdag 21 juni 2012

Knytis i Kohagen

…en av mina käraste vänner har ett torp i skogen som heter KOHAGEN. Igår var det dags för årliga knytet i hagen så gänget hoppade in i min bil eftersom jag är den givna föraren en sommarkväll som denna.


Bordet är dukat med dricka efter kynne och jag valde tranbärsjuicen. Vidare fanns på bordet marinerad fläskfilé med mycket salvia och vitlök, melonsalsa, kycklingspett (marinerat med citron, salvia och honung), bröd med pesto, ruccolasallad (med getost, sparris, valnötter, melon och honung), filodegspaj med (spenat och fetaost), grön sparris, rödbetssallad (med russin, hårdost och rödlök), bönsallad. Till efterrätt vindruvor och melon, kaffe, kolakakor, "macroner", sockerkaka och vaniljbullar –oj!!



Värdinnan i Kohagen har egenhändigt gjutit denna snygga och ändamålsenliga grill – visst blir man imponerad?!



Vart man vänder sig finner man något spännande att vila ögonen på – som ett fågelbo under trampmaskinen eller en blomma i dockvagnen ja listan kan göras lång.



Mot skogen där rådjuren och vildsvinen rumsterar i harmoni fortsätter äventyret och upptäcksfärden som lockar och inspirerar.



Samma vy som ovan men jag drog ner på ljuset i kameran och då framträder andra saker.



Torpets veranda med en vindflöjel som talar om att man kommit rätt – till Kohagen.

1 kommentar:

  1. Ojj vilken fest! Ingen som behövde åka hem hungrig iaf ;) Kul att ni fick så fint väder!

    SvaraRadera