tisdag 19 juni 2012

På strövtåg med…


…Stina-Fina vid Varamobaden och hon är uppmärksam på några badande…



… Violet har öronkontroll på sina kompisar. Hon är så mjuk och go ibland så man blir rörd…



…nu är det Märta-Mais tur att bli rengjord i sina små öron…



Märta-Mais lilla sår läker som det  ska …



…medan sommaren pågår och en sommarlovsflicka följer den lilla bäcken ner till Vättern. Magiskt ljus denna tidiga kväll men tyvärr hade jag glömt ställa om kameran från kort skärpedjup därav oskärpan.

9 kommentarer:

  1. Såret syns ju knappt! De har otroligt läkkött dedär hundarna :)
    Läcker närstudie på hennes päls. Gillar verkligen hennes färg/mönstring.

    SvaraRadera
  2. Hej Maya! Jag gillar också MMs färg och teckning. Vad har din vovve för färg? Vi måste se till att åka tillsammans på träning i Norrköping efter sommaruppehållet! Hoppas det har löst sig för dig med dagmatte. Hälsningar Olga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är blue fawn enligt vad jag fått höra :P På regpappret står det bara beige och vit... Här är en länk till ett nätalbum med lite blandade bilder på min lilla gris :) http://s954.photobucket.com/albums/ae30/Littlem_01/Sniff/

      Ja det skulle va superskoj! När börjar träningarna igen? Hakar gärna på en promenad nån dag om det är ok :)

      Radera
  3. Hej Maya!
    Nu har jag sett bilder på din lille prins – vilken härlig stil han har och han verkar duktig och intresserad av lydnad och bus. Han skulle definitivt gilla LC och race det är min övertygelse. Jag blir ju mer nyfiken på den lille gossen. Vilken kennel kommer han ifrån? Han har samma färg tror jag som Violet som är fawn med vita tecken och hon är blåpigmenterad och därav ganska ljusa ögon.

    Nästa träning som jag ska på är den 24/7. Märta-Mai löper ett tag till och så börjar sommaruppehållet därför detta dröjsmål. Vi håller kontakten! Hälsningar Tanten Olga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är lite speciell :P men alla hundar har väl nå tokigheter för sig :) jo han är rätt duktig. Har vart med min syster och tränat rallylydnad 2 ggr och det har gått bra. Favoriten dock är att springa i skogen och hoppa upp på/över och under saker, så jag tänkte prova på agility nångång. Springa framför cykeln är med en höjdare, helst ska nån cykla framför som han kan laga ;) han kommer inte från nån kennel men hans föräldrar kommer från Aaniston. Det var några jag jobbade åt i Holmsund som har hans föräldrar som fick en oplanerad kull. Mamma är Aaniston mable a ping pong table och pappa är Aaniston crash test dummies (om jag inte minns helt fel. Är så krångliga stamnamn ;) ).

      Okej. Följer gärna med då om jag får :) skulle va kul att se vad Sniff tycker om det hela. Men tror nog han gillar det.

      Radera
  4. Hej Maya! Jag tror Sniff kommer att gilla race när jag läst det du berättar om honom. Han verkar sååå trevlig!!! Vi har nog haft någon hund från Aaniston på våra tävlingar i Norrköping men jag tror hundar från den kenneln finns främst i norra Sverige och vad jag kan påminna mig om så är de ofta framgångrika inom utställning. Jag har sett många finna hundar från Aaniston på bild framför allt i whippet-bladet. Hoppas snart få göra närmare bekantskap med Sniff och dig förstås också.

    SvaraRadera
  5. Fina Sommarbilder på både hundar natur och sommarlovsflickan....

    SvaraRadera
  6. Hej Tant Olga, vilka underbara bilder, jag har scrollat igenom hela sidan med alla olika bildserier och det är sååå kul, det är som om vi också får vara med och se det du ser, beskrivningen av att posta brev var kanon, dina bilder och berättelser/observationer får nog bli en bok, den skulle slå igenom stort :). Annie hälsar xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Dez och gulliga Annie! Så roligt att höra från er! Jamen visst är det intressant och spännande att gå ut genom dörren med hundarna. Jag tror hundar hjälper till att se på omgivningen med mera öppen blick. De uppmärksammar saker och leder blicken mot det som bara kan verka som bakgrundsbrus för andra människor. Jag uppfattar mig mera närvarande när jag är ute tillsammans med hundarna. Vi ses snart hoppas jag. Tantolga

      Radera