onsdag 6 juni 2012

Stil

Fotokursen är avslutad och det kändes vemodigt att skiljas från gruppen och läraren. Jag har lärt mig många funktioner på min kamera och lärt mig massor om bildkomposition och framför allt tillämpat kunskaperna. Har jag inte kameran med mig så tänker jag i möjliga motiv och bilder mest hela tiden.

Sista avsnittet skulle vi tänka kring stil och komposition och tillämpa det vi lärt oss under hela kursen. Jag formulerade en stil som jag kallar: "med andra ögon" och med det menar jag ungefär att jag gör – utsnitt av vardagliga objekt så att de får en ny innebörd eller blir helt förvanskade.


En husgavel som speglar sig i Motala Ström.



Ett berömt konstverk placerat i samma ström utanför Arbetets Museum i Norrköping – en skorsten i vattnet.



Whippet race-tävlingen i Norrköping gick av stapeln idag men utan vår allra gulligaste Märta-Mai men med Tantolga som funktionär nere vid startburen. Ett nytt perspektiv för mig som brukar sitta nere vid målet för det mesta. Nu hade jag tillfälle att betrakta start-stilarna och de var varierande kan jag meddela. En del hundar agerade som "snurrbollar" vid starten medan andra tog det lugnt.



Exempel på olika start-stilar hos hundförarna.



Hundarnas springstilar påminner om varandra och det är framåt som gäller efter den gäckande vita trasan.




Dagens slutliga vinnare – Ganh Buri Ganhs Moon Quake Shake – Zimon får på sig munkorgen inför semifinal.



Lilla Kerstin tog del av händelserna vid startburen med stort intresse. Än så länge har hon bara några genomförda korta valplopp i sin erfarenhetsbas men kom igen nästa säsong för då antar jag att hon kommer att springa för licens. Lilla gumman var på plats hela dagen tillsammans med sin flock och sin helsyster Annie som också är en kommande stjärna – så se upp!! Intresse saknas inte!!

3 kommentarer:

  1. Ser ut som ni haft en mysig dag! Tråkigt med lilla Märta, kan tänka mig hon är otålig att springa och inte vill vänta på att såret ska läka ;)

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅÅHHH vilken fin bild du fick till på Kerstin när hon hejade på dom vuxna vid starten:-): Får jag låna bilden till min blogg?
    Krya på sig nu Märta-Mai. Whippar har jag ett gott läk-kött så jag tror snart du är "fit-for-fight" igen, dock inte i den ordagranna bemärkelsen därvidlag. Kram kram Marie

    SvaraRadera
  3. Otålig ja!!!! Bara förnamnet så vi går långa promenader i stället för spring i det fria. Såret är så fint sytt och hon besväras inte något av det. Märta-Mai är snart ute på banorna igen. Så håll utkik! Maya jag kontaktar dig om träningstillfällen framöver och Marie hon är för härlig lilla Kjerstin och nu ser vi fram mot hennes debut i utställningsringen tillsammans med Annie.

    SvaraRadera