måndag 11 juni 2012

Oväntat svårt…

…var det att hämta urnan med Gretas aska. Tårarna bara rann och rann……Tänk att de på Valla Djurklinik har en rutin för hur askan ska lämnas ut. Man behöver inte stå i receptionen bland alla utan jag fick komma in i ett fint rum och vänta. Djur-sjukvårdaren som lämnade urnan till mig var så medkännande och rörd själv och hon berättade att hon tagit hand om Greta när hon legat inne på kliniken. Greta var så fin och söt, sa den snälla tjejen.

Vi ska se ut en plats för urnan och ha en ceremoni när HM (Harrys Matte) kommer hem i augusti.





…älskad, saknad finaste Gretan i världen!!!

2 kommentarer:

  1. Och snart är det min tur att hämta hem lilla Gullans urna. Usch......
    Styrkekramar
    Marie

    SvaraRadera
  2. Minns så väl när jag fick hämta Pontus urna, usch det känndes så hemskt, och overkligt. Får hela han verkligen plats däri! Tänkte jag...
    Är säker på att ni hittar en bra plats för Gretas sista vila.
    Ni har det så fint där ni bor!

    Men Marie, va har hänt söta Gullan!!? Jag kommer ju inte in på din blogg mer så jag har ju ingen aning:(

    SvaraRadera