måndag 16 juli 2012

En flock som heter duga


Nio ivriga whippet på Mibisan´s kennel söker få sig en varsin godbit medan min whippet-kompis Marie fotograferar. Nästan alla dessa hundar har jag följt sedan de var små/nyfödda och den som hoppar högst i skaran var jag med om när hon föddes för ca 6 månader sedan. Kjerstin är en riktigt intensiv och härlig personlighet som vet hur man tar för sig i en stor flock. Äntligen fick vi till en eftermiddag för att gå promenad, fika gott och så massor av hundsnack. Vi nördar in på temat hund så timmarna flyger iväg. Vi, Marie och jag har många liknande erfarenheter och iakttagelser kring hundar inte minst har vi erfarenhet av att nyligen ha mist en kär hundvän. Marie har mist sin lilla Gullan och jag Greta. Tack Marie för en jätte-trevlig eftermiddag



Hundarna hemma på Bruksis i lektagen. Idag var det lyxigt för dom för jag gick en långpromenad på förmiddagen och husse en super-långis på eftermiddagen.



Märta-Mai (fyra veckor på bilden) har fått halvsyskon för en vecka sedan nio små underverk med vackra färger och teckningar. Kolla hemsidan http://www.hotisle.nu/

2 kommentarer:

  1. Tusen tack själv min kära vän! Det känns så skönt att kunna prata om allt som har med våra fyrbenta vänner att göra, sorgen inte minst efter båda våra kära vänner som lämnat oss och nu bor bland stjärnorna ovan regnbågsbron.
    Kram och kram och kram igen från mig min vän!
    Marie och Whippetligan

    SvaraRadera
  2. Sicket härligt gäng! Det är kul med likasinnade vänner att dela tankar och känslor med :) Ojoj farligt med valpar, söta tigrerade tecknade rackare med.. Bäst o blunda ;)

    SvaraRadera