torsdag 12 juli 2012

Tre små ord sagda…

…av, en kanske treårig, liten kille i sin sittvagn. Han gjorde min dag rikare och gladare. Hundarna och jag tog en promenad vid Bergs slussar och vid stannade för jag behövde en liten kopp kaffe innan återstående resan mot hemmet. Vädret växlade och regnet höll på att bryta ut igen när den lilla familjen går förbi oss tre. Märta-Mai sitter och huttrar en smula medan pappan i familjen passerar med storasyster sittande på sina axlar. Mamman skjuter vagnen med pojken framför sig när han pekar på Märta-Mai och säger de tre små orden: "Mamma en känguru". Mamman ler generat mot mig och säger något om hund. Så har dom passerat och jag skrattade högt för mig själv. Jag förstod ungefär vad han såg…



…en känguruliknande varelse – världens sötaste whippet vid namn Märta-Mai.

2 kommentarer:

  1. Haha ja de är lite kängurulika ibland whipparna. Och visst är hon otroligt söt din mina MM!

    SvaraRadera
  2. Världens sötaste känguru-whippet är hon! Vi ses snart hoppas jag.

    SvaraRadera