tisdag 28 augusti 2012

Duktiga Vajjan-Svajjan!

Hon visade sin samarbetsvilja och lust på kvällen när vi började på Flerhunds-kursen. Kursen vänder sig till dom som har flera hundar och som tycker det är trist att lämna någon/några hundar hemma när man åker på träning. 



Skyfall på dagen och solsken på kvällen. Skogsvägen upp till träningsbanorna var inte lämplig att köra på så vi var några tappra som tog oss dit med bil medan de kloka ställde bilen nedanför skogen.



Mitt gäng har uppmärksammat några av kompisarna som kom gåendes.



Två söta Pumi-flickor har anmält sitt intresse liksom…



…tre fina blandisar Golen Retriver/Cocker Spaniel och några andra hundar. Det är så fint ordnat att det finns fyra separata träningsplaner som är inhägnade. På den ena planen kunde vi träna Rally-lydnad och hinderbana, en annan bara hinderbana och på de två andra planerna är det olika Agility-banor uppställda. Hinderbanan består av olika stationer där hunden får prova sin problemlösnings-förmåga och motorik som balans och smidighet. När våra respektive hundar fått gå igenom banan två gånger var så bytte vi bana så det blev stor variation på aktiviteter. Mina hundar var trötta och glada när vi åkte vidare in till Vadstena. Violet var så glad och lycklig över träning och jobbade på så fint så det var rent rörande. Så klokt det är med Flerhundskurs – för mig har det varit så att Märta-Mai får aktiviteter så det räcker och även Harry som har visat sig vara den som är allra mest tränings-villig. Han kör slut på mig vid varje station. Han är så snabb så jag hinner inte med. Violet däremot kommer lite vid sidan för hon trivs så bra bara hon får vara i min närhet men hon gillar verkligen att träna hon med. Tyvärr kan vi inte vara med vid alla kurstillfällena nu när det var sååå kul!



Efter kursen bjöd jag hundarna på glass, dvs jag köper en till mig så får dom ta halva glassen. Vi satt vid slottet i Vadstena och njöt av kvällssolen.



En dubbel-hund njuter av värmen.



Märta-Mai har hittat ett mystiskt hål i husgrunden som måste undersökas närmare. I kväll blir vi hemma från träningen i Norrköping men nu blir det långis utmed Vättern. Hundarna väntar tycker jag mig märka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar