onsdag 1 augusti 2012

Världens bästaste…

…hund har jag. Märta-Mai tävlade Lure Coursing i Tammsvik igår. En strålande rolig dag med proffsigt arrangemang (grattis och tack till vår hemmaklubb Bråviken). Märta-Mai är en toppenhund att åka på tävling med och riktigt taggad utan att vara överdriven. Vi hade såååå kul och blev såååå trötta.

Efter första loppet låg Märta-Mai i topp (delad tolfte-plats av ca 80 hundar). Antingen springer hon upp sig och får en topp-placering eller så springer hon ner sig och hamnar på en hyfsad placering tänkte jag. Hennes slutpoäng blev 323 och därmed hamnade hon på 23:e plats av ca 50 tikar. Märta-Mai visar hela tiden att LC är hennes grej och jag är övertygad om att hon har mera att ge sina konkurrenter särskilt vid tekniskt svåra banor. Vann gjorde en annan "Märta", Schaudt´s Marta Marzotto. En ung, liten, svart och snabb tik som placerade sig på fjärde plats 550 meter på SM i rundbana.


Min lilla älskling…!!! Hon genomförde två jättefina lopp trots att hon inte har toppat formen riktigt ännu efter sitt senaste löp.



Gulligt gäng i Tammsvik i väntan på nästa lopp.



Är ni klara…



…jajamensan fattas bara…




…iii mååål!

2 kommentarer:

  1. Hejja MM! Kul att det gick så himla bra =) Som sagt, väldigt bra placering för att inte ha tränat så mycket på senaste tiden efter skada och löp. Älskar profilbilden på henne. Skulle passa som tavla <3

    SvaraRadera
  2. Jag hon är söt på den där bilden, det tycker jag också! Nu får du hålla tummarna för MM på SM i morgon och på söndag. Hoppas på att det blir en träningsdag på LC snart som ni kan hänga med på. LC-träningar brukar vara förlagda till söndagar. Ha det fint och krama tjusiga killen Sniff

    SvaraRadera