söndag 6 mars 2011

Golfrunda á la Whippet&Corgi

Blåsigt men soligt och då gick vi ut en lördag-middag. Först genom skogen och bort från blåsig sjösida och ut på golfbanan. Vi kom samtidigt ut på banan när fyra rådjur lämnade den. Ryck i kopplen och drag och skrik en stund från de hundar som uppfattade dom presumtiva rådjursstekarna. När lugnet lagt sig igen och koncentrationen återvänt släpptes två whippet som snabbt sällade sig till Corgin som alltid går lös på landet.  Senioren Greta går oftast kopplad för hon är en fena på att hitta olämplig föda som gör att hennes känsliga mage gör uppror.


På väg in i skogen.


"Nu kör vi järnet Harry!" 


Försiktig början på golfbanerejset…


Här kommer dom! Stå stilla och böj på knäna när en vinthund kommer mot dig! 


Sida vid sida mot golfrestaurangen


Se så snygg kapplöpningsstil dom har mina fina töser Violet och Märta-Mai när dom "flyger" förbi mig och min kamera.

För er som orkar mera isbilder från eftermiddagen då Tantolga var ute på hal is:


Här från hamnen tänkte jag mig att gå ut på den stora sjön men som ni ser så…blockerat!


Krypa under? …tji fick Tantolga


Äntligen ute en bit via klippkrypning och hasning och jag hade kunnat få möte men han var för långt ut.





5 kommentarer:

  1. Men hallåååå! Varför är det sååå mycket mer vår i Hästholmen än här?? Så långt är det ju ändå inte emellan!
    Härliga bilder. Gillar bilden där Vajjan och Märta-Mai springer ikapp bredvid varann:-)
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  2. Tänk att för några år sedan fotograferade jag bara på semestern och knappt det och nu går jag ingenstans utan kameran. Hundarna leder mig ut i naturen och vips där finns motiven – hundar –natur. Jag är glad att mina bilder uppskattas – så tack Lisa och Marie för uppskattande ord.

    Javisst är det konstigt med barmarken bara 5 mil från Motala! Det kom ingen snö där efter tövädret förra gången. Däremot finns deti is så det räcker till ett eget Ishotell om man skulle vilja försöka sig på det. Ha det gott önskar Olga

    SvaraRadera
  3. Å så vackert med isblocken - så det kan bli! I övrigt kan även jag säga att OJ så mycket mer vår ni har hos er; hos oss ligger snön tyvärr fortfarande djup...

    Varma hälsningar från Carin!

    SvaraRadera
  4. Även hos oss syns lite barmark, särskilt runt husknutarna så nu spanar jag ofint in på varje tomt vi passerar för att få syn på de första knopparna av snödroppar, krokus... Det är verkligen en underbar tid som är på väg nu!!
    Scilla längtar efter en kompis som är lika snabb som hon är, det ser skönt ut när M-M och Vajjan sträcker ut.
    Kram Nina

    SvaraRadera