torsdag 24 mars 2011

Sommartid


Snart är det sommartid men långt kvar till sommaren ändå känns det som. Tänk när Märta-Mai och de andra kan sträcka ut sig igen på gräsmattan och svalka sig i skuggan medan jag sitter på uteplatsen under ett parasoll och läser en hundtidning eller bok. Oh, ljuva drömmar kommer ni någonsin att slå in eller ut? Dagens spontanutflykt resulterade i en vårjacka/hundjacka åt mig, kex och tuggben till hundarna + en träningsleksak. Jag drack kaffe och tog en semla på konditori vilket föranledde en extra promenad med hundarna på 8 kilometer. Kalorierna i en semla är lika med 7 kilometers promenad så jag tog i med råge. Vintern har satt spår kring min midja trots alla snöskottning och pulsande i snö upp till knäna ibland. Oh, ljuva sommartid kom…kom…för nu vill jag hänga in vinterjackan och promenera mig ned några kilo till baddräkts-säsongen … smaka på ordet sommartid……suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar