lördag 12 mars 2011

Vi som gjuter i betong, stöper ljus och gör allehanda utflykter……

… och må det aldrig ta slut. Teatern i Motala var fullsatt när Maria Lundqvist var där med sin enmansshow "Blottad" och det var länge sedan jag skrattat så mycket men ibland fastnade skrattet när föreställningen blottade en utsatt människa. Maria agerade som en clown som underhåller och skojar men inuti finns något annat – en kris, en utsatthet, skuldkänslor och smärtsamma separationer – jag blev starkt berörd och rörd till tårar många gånger. Ett skratt förlänger livet och det är en sanning – jag skrattade så det gjorde ont! Skrattet och glammet tillsammans med vännerna fortsatte hemma hos mig till framåt natten.


Nästa gång vi möts i vänners glada lag så är kaffekorgen med igen (inte utan en kaffekorg är vårt måtto). Här är vi på väg till Öland för att bara ha roligt och skåda en och annan fågel. 

På hundfronten: Violet är mycket bättre men hon är dämpad så jag vet inte om det är något som trycker henne. Märta-Mai är en spelevink och stal Maris glasögon-fodral och jiddrade runt med ett tag innan jag tyckte jag hörde mystiska ljud från övervåningen och kunde rädda fodralet från total destruktion. Greta är bara behaglig och söt som en sockertopp. Harry har återvänt från exil i Linköping och han ja…sitter vid sin korkek –läs jersminbuske – så jag har inte hunnit fråga om läget.


2 kommentarer:

  1. Men vad oroligt med Vajjan! (Läste precis igenom några dagars inlägg.) Å så oroligt att inte veta vad som är fel... :-(

    Hälsningar från Carin!

    SvaraRadera
  2. Ja en än gång önskar jag att hundar kunde tala. "Är det något som inte är bra?"…kunde man fråga då och också få veta hur det känns och var det känns. Nu mår Vajjan så bra så det finns ingen anledning att kontakta veterinär för vad ska man be veterinären titta på. Vajjan har ingen feber, haltar inte, äter och dricker bra, bra i magen osv. Hon hänger med huvudet och ligger inte i framkant på promenaderna utan går bakom mig och stannar till helt omotiverat då och då. Hon nappar inte på lekinviter från de andra hundarna. Kanske är det en normal humörförändring inför ett kommande löp som är på gång. Jag avvaktar och observerar henne lite extra och går inga långa promenader ännu. Stort grattis ännu en gång till er nya lilla valp Luna som snart flyttar in hos er. Tantolga

    SvaraRadera