söndag 21 augusti 2011

Det kom ett mail…

…med titeln Lake Jump som kan översättas med sjöhopp. Med mailet kom också ett par bilder från i torsdags då tre av hundarna och jag tog en promenad utmed Göta Kanal. Vi startade från Borenshults slussar, passerade Motala Verkstad, gick över Femöresbron och där vid Liverpool-området mötte vi en pappa med sina tre söner och en kompis till pojkarna. Vi kände dom väl och hundarna blir så glada att få hälsa på grabbarna. Pappan hade en "mackapär" under armen och det såg ut som en trampolin. "Vad ska du med den" frågade jag? "Det är en ramp så grabbarna kan cykla ner i vattnet (Göta Kanal)". "Du skojar" sa jag. Den äldste sonen S kom fram till oss och jag berättade det tokiga för honom "den ska användas till att hoppa med cykeln ner i vattnet". "ja" säger han då som den naturligaste sak i världen. Jag var som ett stort frågetecken och bara sa att "detta måste jag få se". Väl nere vid kanalkanten lade pappan ner rampen. "Vi måste sätta på flytvästen" sa den yngste sonen I. Jag tänkte då att han inte kunde simma så bra ännu men döm om min förvåning då pappan helt sonika började spänna fast två flytvästar på cykeln dom hade med. Nu började jag tro på projektet och sa högt att jag saknade min kamera. Mellansonen E cyklade genast hem och hämtade familjens kamera och så fotograferade han hela föreställningen.


Här sitter Tant Olga och ser med skräckblandad förtjusning på lillebror Is bravader.



I har tagit sats med cykeln högt uppe i en backe och sätter högsta fart mot rampen och upp på den och så uthopp i full fart!



Här kastar sig I långt ut förbi cykeln så att han inte ska skada sig på den.



Bogsering in till land av en högst simkunnig I. Pappan tar emot cykeln och halar upp den över kanten och upp på land och så här håller det på. Hundarna och jag traskar vidare med en ny skojig upplevelse att minnas från denna sommar.

Tack I och alla killar för en rolig föreställning och tack E för bilderna. Nu utmanar jag er bloggläsare att göra om detta nummer – Lake Jump.

3 kommentarer:

  1. Jösses!! Det skulle jag aldrig våga... Och om mina barn skulle fråga om de fick så skulle jag förmodligen sätta i halsen och sedan svimma. Fast det är ju allmänt känt att jag är en badkruka av stora mått...
    Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Olga för utmaningen, men jag tror jag avstår. Jag är lite förkyld förstår du (hmpfff) ;-).
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Jag kan hålla med er båda Nina och Marie. Jag skulle heller inte vilja prova men om jag var tvingad att välja mellan fallskärmshopp, dykning med tuber och lake Jump så skulle jag välja det sista. Ja ja men man kan ju alltid skylla på förkylning. Kram Olga

    SvaraRadera