söndag 28 augusti 2011

Hösten in-planerad…

…för hundarnas aktiviteter.


Lilla söta Greta 11,5 år med den långa smala näsan är märkbart tröttare än förra året. Hon är särskilt känslig att gå riktigt långa promenader om det är varmt. Hon lägger sig en stund och vilar på skuggiga ställen som vi passerar vilket hon aldrig gjort tidigare. Det händer allt oftare att jag går en kortare tur med henne innan långis med dom andra tre.



Vackra härliga och mycket speciella Violet 7,5 år ska börja på kurs på onsdag. Vi börjar med Agility, hinderbana och Rallylydnad. Kanske vi tar en tur till någon Lure Coursing-träning också.



Charmiga roliga Harry, 5 år får inte ligga på latsidan för ofta. Han har redan börjat på Rallylydnad och hinderbana och ska tävla i Rallylydnads-cupen framöver. Lite skojspår och en typ av lydnadsprov står också för dörren för hans del.



Så lilla älsklingen, raringen Märta-Mai snart 2 år går på Klickerutbildning med mig i Stockholm på Hundens Hus. Hon har också några whippet-race-tävlingar framför sig och snart står det på att klara sina två sista licenslopp på LC så hon får också ligga i men…



…den dagliga samvaron är allra viktigast med lek, vila, mys i soffan och annan trevnad tillsammans i hela gänget. Vi njuter av varje dag och de små äventyren som finns runt hörnet. Här är  vi idag på väg till badet innan regnet drog in sent på eftermiddagen. Visst är det ett härligt gäng vi har att glädjas tillsammans med vareviga dag?!

5 kommentarer:

  1. Du har så rätt Olga! Det dagliga livet med våra underbara älskade fyrbenta vänner står för 99,9 % av vår dyrbara tid tillsammans. Tävlingsdelen står för 0,01 % och går det sen bra så är det ju som en extra bonus för oss två-benta att vara stolta över!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Ni verkar vara en helt underbar familjeflock! Bland det mysigaste som finns är att krypa upp i soffan Scilla hoppar genast upp i famnen och snarkar sedan djupt- alternativt busar hysteriskt. I hennes ögon är det nämligen som så att den enda platsen där man kan busa ohejdat inomhus är just i soffan... Vem som lärt henne det vet jag inte...
    Kram Nina

    SvaraRadera
  3. Till Nina vill jag bara svara att Uppfödar-matte är HELT TOTALT oförstående och ABSOLUT oskyldig till Scilla's tok-fnatterier i soffan (hahahaha).
    Du kan lite på mig (or not)!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Tokfnatt i soffan har förekommit här hemma men mest trampas det runt för att få till kuddar och mysställningar på ett optimalt sätt. Ibland rantas det runt rent förskräckligt men slutar alltid med att whippeten sjunker ner med en djup suck av välbehag. Tre whippet omsluter mig så jag har svårt att resa mig från soffan och hämta något gott att mumsa på. Bra bantningsmetod med andra ord. Om jag skulle kunna komma loss så har jag nästa hinder att ta itu med nämligen Harry som ligger tungt på mina fötter. Visst har man roligt nästan jämt! Kramar Tantolga

    SvaraRadera