torsdag 25 augusti 2011

Vådan av att städa kring huset…

…för någon kan bli hemlös.

Huset ska målas utvändigt och då blev det så att jag skulle rensa bort allt som samlats kring fasaden och det var inte lite. Mest växter, gamla trasig krukor och annat smått och gott.

När jag städade verandan från diverse bråte så fick herr padda bråttom. Jag vet att han bor där kanske i någon gammal sko, för han har nästan farit in genom dörren när jag överraskat honom på tröskeln. Herr padda som är gråbrun och knottrig på ryggen ville inte vara med på bild därav hans brådska…



…men fru groda som visserligen blev uppskrämd när jag rensad under vinrankan satt kvar en god stund och poserade villigt. Jag har ingen aning vad hennes släkt heter. Är det någon som vet vad hon heter?



Vi fick till och med ögonkontakt.



Så tjusig är hon! Det kan hända att jag har fel på kön men i dessa Queer-tider så spelar det inte så stor roll. Kanske jag har fel på art också att det är en padda. Vet någon så blir jag glad om jag får veta vem som bor under vinrankan. Nu ska jag på bio så nu får hundarna klara kvällen själva och det tror jag går utmärkt för de har fått en riktigt låååång promenad och så mat. I morgon kanske det blir hundbilder igen och lite rapporter ur deras liv.

1 kommentar:

  1. Den underbart vackra damen är ingen padda, hon är en groda och jag vet egentligen vilken sort men.... ack nej, namnet undflyr mig! Det poppar väl upp mitt i natten kan jag tänka! Visst har de vackra ögon? Underbara färgskiftningar i guld, brons och brunt. Vilka framgångar du skördar med kameran!! Jag älskar grodor!
    Kram Nina

    SvaraRadera