fredag 30 december 2011

Flickorna flickers på promenad

Äntligen väder som whippet-flickorna gillar, inge regn inge blåst, inge kyla = ok! Ut, ut, ut vi vill springa, springa, fort, fort!!! Springa blev det vid Råssnäsbadet som oftast är "ledigt". Skymningen var nära när vi nådde hemmet igen.


Violet löper på tionde dygnet vilket borde föranleda att jag har henne kopplad men jag kunde inte motstå att släppa henne. Förutsättningarna var för bra för att låta bli.



Skruttlotta Märtapärta fick tag i en pinne på direkten och lade iväg på högsta växeln.



En större pinne med lövruskan kvar lockade än mer den löparsugna damen.



Vatten, vatten detta livgivande elexir av högsta kvalitet smakar bra när man har sprungit sig varm och svettig.



"Märta-Pärta att du bara orkar hålla på med pinnarna så länge!"



Gullnosen Greta-Peta tröttnar aldrig att gå långt. Hon travar fint på trots alla symtom så är trötthet inte signifikant för henne.



"Matte är det inte godis-dags snart?" "Jag kan väl få en liten bit när jag sitter så här fint och ber vackert?"

1 kommentar:

  1. Hej vännen,
    vi ringer visst om varandra verkar det som:-). Revyn var verkligen super-rolig och så mycket har jag inte skrattat på länge som jag gjorde på dagens premiär! Kan verkligen rekommendera att se den. Uffe var verkligen i sitt esse tillsammans med dom andra på scen:-).
    GOTT NYTT ÅR nu och hälsa dom fyrbenta och Björnen från mig och Whippetligan.
    Kram Marie

    SvaraRadera