söndag 11 december 2011

Nedräkningen har börjat

Bara 10 dagar kvar innan jag lyfter mot julvistelsen hos HM i New York. Idag är min syster och hennes man sedan 30 år på besök här på Bruksis. De är nyss hemkomna från Ny med härliga upplevelser med sig i bagaget. Jag skriver upp adresser som dom tipsar om – på ställen jag måste gå till.

För tre år sedan var syrran och jag tillsammans i den stora staden. Vår bror hade givit oss ett uppdrag att inhandla diverse måsten till honom och till hans Harleys (han har två).





Systra skriver kort hem till brorsan som fyller år den här dagen.



Hon sitter vid Strawberry Fields i Central Park. John Lennons minnesmärke "Imagine" är vackert smyckat med blommor. En plats för kontemplation trots Manhattans brusande ljudmatta inte långt borta. 



Detta hundgäng mötte vi när vi kom ut på Avenyn igen och en liten söt whippet finns i hela den här stora skocken. Det är sent i september men sommarvärme ute fortfarande. Nu när jag kommer är det vinter och vädret kan växla snabbt från dag till dag. Jag ser fram emot att se alla julgranar och pynt som hör julen till i New York och jag ska smuggla med ansjovis till Janssons frestelse som är ett måste på julbordet. Det kommer nog att kännas konstigt att inte fira jul med husse och hundarna och jag kommer nog att längta efter dom men det blir såååå kul att träffa dottern vår och vara med henne när det är jul och allt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar