fredag 23 december 2011

Hi Guys!

Här ligger jag efter med rapporter från Yorkan och det beror på strul med internet. HMs internet har strejkat ett tag men förhoppningsvis blir det fixat på julafton. Den stora julfirar-dagen häröver är på söndag.

När jag skriver detta sover ni sött sedan länge.


Efter rapporter från Ingrid som har Märta-Mai och husse som har de andra hundarna så känner jag mig inte ett dugg orolig över att mina gullisar inte skulle få den allra bästa omvårdnad. Kvällspromenaderna sker inte i den vackraste av omgivningar precis utan sträcker sig till en runda runt Coop i Linköping.



HM och jag åkte tunnelbana in till Manhattan för en informell affärslunch med HMs vänner och arbetspartners. Från 79:e gatan gick vi sedan rakt ut till Central Park och hamnade vid Strawberry Fields direkt.



Vackert smyckat den här gången också.



Minnet av John Lennon lever starkt på den här platsen.



Något litet hundrelaterat för idag.



Detta gäng sjöng och spelade helt fantastiskt. Om jag bara haft denna upplevelse idag och inget annat så hade min hela dag varit fulländad. Överjordisk stämsång med helt underbar akustik i detta vackra valv av sten!!!



Gatubild från Upper Eastside



Varmt 22 december för folk sitter ute och äter och här på trappan till MET Metropolitan Museum of arts.



Äntligen framme vid Guggenheim Museum som var vårt mål men…det visade sig vara stängt på torsdagar. Lite besviken blev jag allt men lite shopping på Barneys på Broadway vägde upp lite av den besvikelsen.  Så mycket händer varje dag så jag är helt utsjasad på kvällarna. HM ska se film tillsammans med en god vän men jag kommer att stupa i sängen efter en sen måltid med China-mat här hemma. Jag går och lägger mig nu när klockan är halv 5 på morgonen hos er.

5 kommentarer:

  1. Här sitter vi o väntar på snygga bilder o spontana texter
    brorsan

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fina bilder tant Olga! Och vilket ljus - som en tidig aprilmorgon i Destiny Hill (Ödeshög alltså). Här i Östergötland är det regngrått och noll grader och lerigt så Harry vet att han lever farligt när han går förbi duschrummet.

    Igår morse var det uppenbart att Vajlett hade kommit in i sin romantiska fas (det passar inget bra att säja att whippetar löper eftersom det är ju det dom gör för jämnan, men sin kroppskonstitution…) så vi tyckte att hon skulle behöva några nya löparbyxor och tog en prommis till hundaccesoar-shoppen "Fyra Tassar" och vi knallade in alla fyra och frågade om det gick bra trots namnet butiken. "Inga problem sa tanten" i kassan, "bara dom sköter sej", varvid Greta snabbt som en iller högg en lågt placerad hund-bar med promotion-skylten: nu med extra tillskott av selen, gör din hund pigg och vital. Jag försökte ju be henne släppa greppet och ta den ifrån henne, men det var ju helt omöjligt, så jag fick skämmas lite. Jag förklarade att hundarna egentligen var väldigt väluppfostrade eftersom deras Matte har diplom från Hundens hus och tre andra ställen.

    En hel avdelning med för Vajletts tillstånd lämpliga tillbehör hittade vi och fastnade snabbt för ett par nätta, smidiga, rosa byxor med en söt påsydd prästkrage på högra skinkan. Dom passar perfekt i det nyrenoverade köket med dom rosa skåpluckorna (0020-R30B, för er som är i färgbranschen) och dom gyllengula björkbänkskivorna).

    Ikväll (svensk tid) ska vi återförenas med Märta-Maj och då kommer det äntligen kännas som om jag är den hobbykennel-standin-föreståndare jag sett fram emot att få vara denna jul. Hälsningar Husse

    SvaraRadera
  3. Tack för all information om sakernas tillstånd från Sverige. Tack för den fina bilden på Vajlett med de nya löparbyxorna.

    Hoppas du husse och du brorsan har möjlighet att tillbringa den stundande helgen tillsammans och njuta av fryst pizza från Coop eller vad ni väljer till middag. Jag tycker Greta gott kan få behålla de godbitar hon lyckas snappa åt sig. Det är hon värd! Kramar till alla från Yorkan. Nu ska jag äta frukost med HM vi kör med avokado och ångkokad broccili idag mmmm......

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt du verkar ha i Yorkan:-). Blir lite avis - var alltför många år sedan jag var ute och for för egen del, men nu har jag ju valt ett annat liv fokuserat på dom fyrbenta vännerna och det är ju inte fy skam det heller:-).
    "Husse" är verkligen kul att få rapporter från oxå så man får veta hur bortskämda dom fyrbenta blir på hemmaplan när matten är ute i stora världen och förnöjer sig;-)
    Kram kram och ha nu en riktigt GOD JUL!
    Marie och Whippetligan

    SvaraRadera
  5. Ja Marie här är mysigt må du tro!! Det känns mycket tryggt och härligt att vara här medan jag vet att hundarna får så god support när jag är borta. Många kramar från en matte på vift

    SvaraRadera