söndag 27 maj 2012

Campingliv

Husvagnen är toppen. Det fungerar hur bra som helst att bo med hundarna och två vuxna personer i vårt mobila hem. Vi har till och med TV och såg på finalen i "Festischlagern". Vi går i skogen, badar (hundarna), vandrar i naturreservatet och tränar agility på banan som finns på campingen.


Vår lilla husvagn med "kepsen" på. Vi har det minsta ekipaget på hela campingen men väcker en del uppmärksamhet bland övriga campare. "Hur får ni plats?" är den vanligaste frågan.



Solnedgångarna har inte varit av denna världen. Här konstrade jag till det med färgbalansen för att få en svart-vit effekt.



Solen går ner bakom service-byggnaden på campingen…



…och avspeglar sig i lacken på husses bil.



En fin månskära avlöste solen och …



…husse förslog att jag skulle dra ner på exponeringen ett par snäpp för att mörka ner himlen runt månskäran – och si då framträder månen tydligare. Bra tips!



Vem är det här då! Får jag lov att presentera Hassel! Hassel är det nyaste tillskottet i släkten och som har blivit 8 månader vid det här laget. Han väger 28 kilo och är nästan i kapp sin "storebror" Imse som först var lite skeptisk men som nu accepterat sin nötbruna bror.

4 kommentarer:

  1. Mysigt ni ser ut att ha! Whippets är ju smidiga så det är väl inte konstigt ni ryms bra i vagnen ;)

    Tänkte höra med dig om du vet nån bra hundvakt i stan? Det har kört ihop sig rejält med hundvakt för mig och jag vet inte hur jag ska få ihop de nu när jag måste va på fas 3 hela dagarna. Har inte råd med hunddagis så vore gul o hitta nån som kunde passa min lille gris ev gratis eller iaf för en billig peng. Min mamma har passat honom men måste nu ut på praktik på halvtid. Så ev är de om nån bor i närheten av Östra Skolan (min mamma bor där) så hon kunde hämta upp honom när hon slutar.

    SvaraRadera
  2. Ja vi har det jättemysigt i husvagnen och det är som du säger att dom kan "knöka" ihop sig dom små whipparna. Jag tänker så det knakar när det gäller hundvakt men jag kommer inte på någon i ögonblicket.
    Ska tänka lite till. Hälsningar Olga

    SvaraRadera
  3. Himla fina bilder!! och sån söt husvagn! jag som klagar på våran som är 4 meter... fast vi har ju 3 småbarn å de tar mycket plats! :)

    SvaraRadera
  4. Hej Lisa! campinglivet kräver sin särskilda logistik för att det ska fungera. Vi lånade ut vår husvagn till en trebarns-familj för några år sedan och dom fick en lyckad semester, den bästa dom haft sa dom. Visserligen bodde pappan i familjen och storebror i ett tält bredvid på nätterna men i alla fall. Compact Living har sin särskilda charm! Hälsningar Tantolga

    SvaraRadera