söndag 20 maj 2012

Debut i Norberg

Märta-Mai fick en strålande debut i LC-sammanhang. Lopp 1 på en bana på 850 meter och teknisk svår vann Märta-Mai alla kategorier med 184 poäng! Så jag fick smälta att på hennes första tävling första loppet så ledde hon överlägset. En tävling består dock av 2 lopp och andra loppet där hon sprang tillsammans med sin halvsyster Torshammarens Ellen så missade båda den tredje kurvan och MM fick 135 poäng och Ellen 126. Båda tappade sitt försprång och Märta-Mai placerade sig som 8 bland tikarna och Ellen kom på 12:e plats. Hunden som vann var tiken Märta-Mai sprang med i sitt första lopp. Så både whippet-hanarna och tikarnas tävling vanns av norska hundar. Märta-Mai har i alla fall visat på sin talang för just den här sporten.


Vår trevliga granne väntar på sin tur.



Inte många bilder blev det och jag upptäckte att jag fotograferat publiken för det mesta. Jag vill inte gärna lägga ut bilder på folk utan att be om lov…



 …men undrar vilka som ska springa nu frågar sig två engagerade Galgo-ägare?

Efter som jag inte engagerar sig så mycket i siffror och placeringar så hänvisar jag till Bråvikens hemsida för där kommer nog hela resultatlistan upp så småningom. Jag är i alla fall super-nöjd med Märta-Mais insats men visst svider det lite att hon missade så pass i andra loppet. En härlig dag med många nya kontakter och perfekt väderlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar