onsdag 30 maj 2012

Påminnelse hela dagen…

…om tomrummet efter Greta. Jag administrerade på förmiddagen och passade på att avregistrera Greta på kennelklubben, jordbruksverket och hos försäkringsbolaget. Jag fick några mail från människor som nåtts av budet att Greta sedan förra söndagen springer på de gröna ängarna någon annanstans. Som grädde på allt mos av nya tårar mötte vi en vän som träffade Greta väldigt ofta i Gretas tidiga ungdom – mera gråt.



Men de andra hundarna är med på att lattja till vardagen. Märta-Mai hoppade upp på en "höbal" och njöt av att se världen från ett annat perspektiv. I bakgrunden syns tornet på Klosterkyrkan i Vadstena.



Flämt vad varmt det blev där uppe. Vajjan gjorde MM sällskap.



Sjysst utsikt!



Fotstudie.



Trebent hund. Efter utsiktsleken blev det bad vid hundbadet Tycklinge. Flickorna rejsade som raketer på stranden medan Harry gick i vattnet och sörplade i sig av det klara vattnet. Jag kastade i pinnar i böljan så både Märtis-Pärtis och Vajjan -Svajjan  tog några simturer i det goda vattnet.

2 kommentarer:

  1. Det skulle kännas gott att ses snart och gråta tillsammans över våra sorger min vän....
    För mig var det skönt att komma iväg till träningen i Norrköping i går kväll bland så många goa vänner som följt mig och mitt beslut på Facebook, och som uppmuntrat mig längs vägen så gått det gått - ända sen i lördags då jag fattat mitt så svåra beslut om Gullan. Det var kul att du kom dit oxå och tack för starthjälpen av Sara!
    En lunch i naturen - gärna i anslutning till Vätterns stränder - vore av godo. Där kan vi båda prata ut och dela vår sorg utan att någon annan människa i hela världen kan se oss.
    Jag slår en signal i morgon så får vi se om vi kan bestämma något.
    Kram kram
    Marie

    SvaraRadera
  2. Ja vi bestämmer något! Kram Olga

    SvaraRadera