lördag 5 maj 2012

Jakten på den vita trasan

Fyra lopp har Märta-Mai i kroppen nu när vi äntligen kom hem från Norrköping men först en kort Greta-rapport – hon mår bättre av penicillin Hurra!


Trasan går…



… och här kommer Scilla Mibisan´s Miss Curly Sue…



…och här är en liten kommande stjärna, Mibisan´s Miss Annie Get Your Gun. Hon undrar vad som står på och måste klia sig lite. Hon har nyss kommit till banan och är då mera intresserad av de andra hundarna och människorna än en flygande trasa.



Men här är det andra bullar! Första gången på träning vid 16 veckors ålder och har helt fokus på trasan – wow vilken tjej!



Hon tog trasan direkt och hade väldigt kul…



Stoltaste matten med sin lilla juvel till rejsare! Att Annie var världens sötaste lilla whippet-flicka visste matte redan men att hon hade sådana talanger på rejs fick hon kvitto på idag. Alla förundrades över Annies intresse för trasan så här tidigt i karriären!



Tränare Katarina tycker att två baby-lopp räcker för idag och Annie bär trasan för andra gången till starten som om hon aldrig gjort något annat.



Men vad nu hon tar trasan och sticker en repa…



… och matte rycker in för att få ordning på torpet. Trasan klipps av och Annie får med sig den som trofé …



…men den lilla busungen vill springa mera och ger sig ut i åkern med sin nya trasa. Det här var sååå kul tyckte hon.

9 kommentarer:

  1. Tack snälla för de fina bilderna, ja vilken upplevelse, jag visste ju att Annie är en mycket speciel ung dam men att hon skulle vara så duktig och fokuserad på trasan det anade jag aldrig, vilken härlig dag och vilka härliga människor o hundar, tack tack, vi kommer absolut tillbaka. Stor nospuss till "Gudmor" Tant Olga från Annie.

    SvaraRadera
  2. Jag glömmde ju skriva att det var fint att läsa att Greta mår bättre av sin penicillin, vi önskar fortsatt bättring. xx

    SvaraRadera
  3. Vilken glädje hon utstrålar den lilla! Den andre fine kamraten Winston var ju för härlig också. Han liknade väldigt mycket Harry i sitt sätt att möta andra människor – ko-vallare emellan. Greta har haft en bra dag med husse så nu ser vi framåt igen. Kul att följa lilla Annie och krama henne från "Gudmoran"

    SvaraRadera
  4. Hej! Var på Hundias invigning igår och pratade då med några som föreslog jag skulle gå in på din blogg. Har just flyttat tillbaka till Motala efter några år utanför stan och har skaffat mig en whippetpojk. Är intresserad av o hitta folk i trakten med whippar o prova på lurecoursing.

    Så måste jag säga att Annie verkligen är toksöt!! :)

    SvaraRadera
  5. Hej Maya! Roligt att Du tittade in på min blogg. Det ska bli träning i LC i Norrköping 17 maj och möjligen åker jag dit. Jag vet inte ännu vart i Norrköping. Märta-Mai och jag åker på tävling i Norberg om drygt en vecka. Hur gammal är din whippet-pojk? Han kanske är för ung för LC. Man får ta licens vid 18 månaders ålder. Kanske vi möts vid något tillfälle. Hälsningar Olga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt att tävlingen blev inställd. Vore skoj o kika på nån nångång!
      Min kille är född i början på januari 2011 så han blir ju snart 15 månader :)

      Bor ni inne i Motala eller utanför? Vi bor vid Charlottenborg, Strandvägen 90. Verkar inte va så många i stan som har whippet, eller så kanske de inte är i just stan så mkt. För det är så många som kommenterar när vi är ute o går o frågar vad det är för ras för de har inte sett nån innan :)

      Radera
    2. Vi bor inne i Motala men rör oss mest ute på väster och är inte inne i stan så ofta. Vad jag vet så finns det två whippetkillar till i stan och så mina tre flickor. Utanför stan finns en whippetkennel som drivs av min väninna Marie Mibisan´s Kennel och där bor för närvarande nio whippet varav en kille. Mibisan´s har en hemsida och en blogg där du kan läsa roliga saker om whippet. Om du är intresserad av whippetrace så åker jag och tränar i Norrköping ganska ofta så du kan hänga med oss någon gång och prova på. Märta-Mai och jag åker till Norberg på LC-tävling i helgen. MM har både race- och LC-licens. Har du någon mailadress? Hälsningar Olga

      Radera
    3. Okej. Ska ta och kika på hennes hemsida!
      Ja jag följer jättegärna med o kikar när ni tränar nångång =) Du kan maila till maya@bergvin.com
      Hoppas det går bra på tvälingen i helgen!

      MVH//Maya

      Radera
  6. Hej igen Maya! Träningen i Norrköping är inställd läste jag just. Visst är Annie för söt!

    SvaraRadera