onsdag 2 maj 2012

Tillfällig katt-mat-tant

Hundarna och jag åker nu ett tag framöver och matar en katt när kattens husse är sjuk. Vi passerar Borensberg och där är en trevlig promenad utmed Göta Kanal.


Vi befinner oss uppe på akvedukten och det känns alltid lite speciellt när vattenleden går över vägbanan.



Att vägskylten hamnade mellan räckena är mera tur än skicklighet.



Fotoläxan handlar om ljus och att vi ska experimentera med vitbalansen (wb). En svan fick utgöra objekt för det experimentet.



Vitbalansen är inställd på inomhus och då blir bilden så här blå.



Svanen gör en "Violet", dvs vänder bort huvudet.



Bilden blir helt crazy med "fel" inställd vitbalans.



Tillbaka i Motala såg jag plötsligt denna kaja som plockade bomaterial från en upphittad blå lovika-vante i barnstorlek. Kajan gjorde också en "Violet" för den blev blyg när jag gick lite närmare med kameran för att få en närbild. Jag gick och gömde mig bakom ett träd för att få den att våga sig fram igen men då var det jag som plötsligt blev generad för jag märkte att folk började titta underligt på mig där jag stod bakom trädet med kameran i högsta beredskap. Jag fick en bild i alla fall och jag tycker den är lite söt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar