måndag 14 maj 2012

Whippets i språnget


Så mycket språng är det inte i lilla Greta men hon gör så gott hon kan.



Här kommer gumman grå.



Som faktiskt har lite svårt att stå.



Och lite stappligt gå men hon hängde med på en timmes runda idag.



Mera sprätt och språng är det på övriga gänget.



Vajjan – fena på att väja.



"Hallåååå kan ingen komma och kasta pinnen åt mig?"



Märta-Mai räcker ut tungan.



Äntligen kommer en räddare i nöden till Vajjan som vill leka dragkamp…



"Men kasta pinnen någon gång då!"



"Ta den då!"



"Fasen vad gör jag nu?"



Gnager björkved.



Den ska pulvriseras.



"Nej det här projektet är för jobbigt! Lika jobbigt som mattes kamp mot kirskålen och kvickroten!"



"Jag tar slängbollen ett tag i stället!"



Snart blommar äppelträden och tanten har fotograferat med kort skärpedjup.



Läxan jag jobbar med handlar om exponering. Normalexponering.



Överexponering.



Underexponering. Mycket kul att experimentera med kameran.

1 kommentar:

  1. Njuter av alla vackra bilder, din Blogg är så underhållande både vad det gäller bilderna och de ljuvliga kommentarerna. Skönt att se att Greta är på benen om än lite svajigt :). Husvagnen är ju bara för cool, just en sådan vore lagom för mig o mitt lilla gäng :). Annie hälsar till Gudmor o Winston hälsar till sin kofösar frände Harry. Ha en skön helg.

    SvaraRadera