onsdag 16 maj 2012

KristiHim…

…så gudomligt vackert naturen ter sig vid Kristi Himmelsfärds-tid! Katten Sallys husse ser ut att snart få komma hem och Märta-Mai och jag ska på LC-tävling i Norberg. Det är Märta-Mais debut på tävling förutom klubbmästerskapet förra året då hon tog sin licens och placerade sig tvåa i Gröngölingsklassen. Vi ska bo på vandrarhem för husse och de andra hundarna vill husera i vår minimala husvagn.


Harry leker "herre på täppan" och Violet ser lite hängig ut för hon vill gå in i husvagnen. Det är ett under att vi alla får plats men det går faktiskt ganska bra.



Jag gick runt och fotograferade omgivningar i Linköping igår och plötsligt såg jag MM stå och balansera på ett träd. Bilden blev underexponerad där vattenytans struktur framträder ganska fint medan Märta-Mai är otydlig.



Ändrade inställning "exponeringskompensation" till några bländarsteg uppåt och då blev bilden över-exponerad i stället. Märta-Mai blev tydlig medan vattenytan "offras".



En sådan här sväng som leder blicken in i bilden och skapar djup kallar vår foto-fröken för en "swooosh". Bilden är underexponerad för att skapa lite mystisk stämning. Nu ska jag ut i trädgården igen och fortsätta kampen mot ogräset. Jag måste avbryta arbetet var tionde sekund för Märta-Mai vill att jag ska kasta iväg bollen och hon rusa iväg och fånga lyra – kul, kul – tillbaka till matte som kastar igen och MM fångar lyra och tillbaka……. Tjatigt tycker matte men MM är av en annan åsikt.

2 kommentarer:

  1. Jättefint lopp av Märta-Mai i första omgången, synd att hon tappade trasan i andra men en annan gång håller det enda in i mål! Åker ni till Tammsvik också?

    SvaraRadera
  2. Nej men hejsan Törnvall/Lundberg! Visst var det trevligt i Norberg. Det blir långa dagar men när vädret är fint gör det inte så mycket. Jag är så glad och nöjd över Märta-Mais insats och vi hoppas på flera gånger. Vi har planerat att åka till Tammsvik. Möts vi där? Hälsningar Märta-Mai med tanten Olga

    SvaraRadera