onsdag 26 december 2012

Avslappnat

Julhelgen som snart passerat har gått i fridens och lugnets tecken. Husse, hundarna och jag firade vår julafton helt själva.


Bilden på en sovande Harry är den som bäst visar hur pass avslappnat läget var hela dagen.

Juldagen åkte Vajjan och jag för att besöka släktingar och fira min allra käraste lilla-systers födelsedag. Husse var en smula krasslig så han tog hand om de andra hundarna medan jag frotterade mig med bror, syster, svåger och systerdöttrar med respektive. Resvädret var inte det bästa men vad gör man inte för att komma fram till dukat festbord med helstekt kalkon i Södertälje. Violet och jag tog promenader och lyckades nästan villa bort oss varje gång vi gick ut.



Systerdotter T nyss hemkommen från London och ett besök på en pub med namnet Holborn Whippet där man kunde få sig en Whippetburgare. Hon var påpasslig och tänkte på sin gamla moster och fotograferade menyn. T garanterar att burgaren var av nötkött vad annars? Violet och jag har nyss anlänt hemmet och MM som har saknat sin matte ligger hoprullad som en kringla i mitt knä så det är lite besvärligt att skriva så detta blir allt från oss till nästa gång vi hör av oss på bloggen. Ha en strålande fortsättning av veckan och ta det lugnt på vägarna om ni är ute och åker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar