måndag 24 december 2012

Jul-illustrationer

Till er alla från oss alla……här kommer några bilder som illustrerar försök till julkortsmotiv ur vilka jag tvingades välja ett.


Vi började i soffan med mössor och halsduk och tröjor på. Märta-Mai har redan tappat mössan.



Vajjan och Harry skäms ögonen ur sig med knasiga mössor på.



Alla mössor av men Harry vill krypa ur halsduken också.



"Jag vill inte sitta i soffan för det är inte min stil", säger Harry



Ok, vi försöker arrangera något vid öppna spisen då. "Alla redo?"



"Alltid redo", säger Märta-Mai. Violet har givit upp!



"Vad vill hon egentligen? Kan du tala om det för mig", viskar Harry till MM. "…hon vill bara att vi ska sträcka upp oss lite", viskar Märta-Mai tillbaka.



"Så här menar du?" ……"…ja fast då måste Vajjan vara med också annars är inte jag med heller!"



"Usch vad sura vi blir på det här nu!"



"Kom an nu tjejer vi måste gaska upp oss för mattes skull", säger Harry.



"Ok, matte blir det bra så här då?" "Nehej inte det nä!"



" Men i alla fall så önskar vi er alla en RIKTIGT GOD och FRIDFULL JUL!!!

2 kommentarer:

  1. Jag småskrattade för mig själv när julkortet kom efter din berättelse om hur du kämpat med att få till en bild. Och jag skrattade mer nu när jag såg de andra bilderna. Man ser verkligen hur less hundarna är och att de inte riktigt uppskattar mattes försök till ett fint julkort ;) UNderbara vovvar <3

    Hoppas ni får en mysig jul!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker dom var jätteduktiga alla tre Olga :). Vilken utmaning bara att få med dom på samma bild!
    Önskar dig, Björn och vovvarna en GOD FORTSÄTTNING så hörs vi snart.
    Kram Marie och Whippet-ligan

    SvaraRadera