torsdag 4 april 2013

Brooklyn Botanical Garden…

… idag har vi varit i Brooklyn hela dagen. HM (Harrys Matte) hade jobb att göra så jag fick roa mig själv hela eftermiddagen och då valde jag att gå till Botaniska. Våren har inte kommit så långt som jag hade hoppats på och värmen …mjaaa sådär. Tänk att jag den riktiga lant-lollan Olga gillar storstaden så intensivt. Jag njuter av allt och gatuljuden är så njutbara även brandbilarna som ylar och tutar allt som oftast. Människorna i Yorkan är så vänliga och hjälpsamma vart man kommer och ingen buffar och knuffar.

Bilderna nedan är från Botanical Garden från idag och de vittnar om vårens ankomst.








Inifrån ett av växthusen…



…där fanns ett museum för Bonsai-träd:




…kameliablommor tror jag…








…magnolior på väg…… och Tantolga gick vidare på egen shopping inför morgondagens högtidsdag HM fyller år och önskar sig en upplevelsedag så vi får se vad som händer då…!

2 kommentarer:

  1. Det verkar vara vackra blommor där. Här i Sverige får vi nöja oss med att dom stora snöhögarna kring parkeringsplatserna sakta sjunker ihop och blir som svarta mineatyrfjäll. Sånt ger fina tass-avtryck när dom små liven (hundarna alltså) kommer in efter sina något för korta promenader.

    Hälsningar
    Tant Olgas hundpensionat hemma i Sverige

    SvaraRadera
  2. Så i trädgården idag att dom första krokusarna slagit ut! Dessutom känner jag av min pollenallergi lite grann, ett vårtecken gott som något.
    Ha en fortsatt härlig vistelse i NY!
    Kram
    Marie och Whippetligan

    SvaraRadera