torsdag 11 april 2013

Tillbaks…

… kommer jag att åka. New York lockar så planerna är att åka tillbaka i september innan hösten anträder. En vecka fylld av stora upplevelser och möten är över för den här gången. Nu fylls dagarna av flyttangelägenheter och mina underbara vänner hundarna. Idag tog vi en promenad till Varamobaden och förmodligen hälsade jag på vännen Ingrid för sista gången i Pensionat Vättervågen från där hon flyttar om tre dagar. Pensionat Vättervågen och Ingrid är det som påverkat att vi flyttat till den västra delen av Östergötland. Där på "Panget" har vi i hela familjen haft många fina stunder i sorg och i glädje. Jag tror varenda Motalabo har någon relation till detta fina gamla Pensionat och restaurang Vättershall. Där har många bröllop stått, dopkaffe, begravningskaffe, stora fester, små fester och föreningsmöten ägt rum. Ett tillfälligt hemvist för människor från när och fjärran. Pensionatet kommer att drivas i annan regi och möjligen med några aktiviteter knutna till verksamheten förutom Pensionat och Restaurang.

Vi har hittat hem till Vadstena och Destiny Hill och idag såldes huset och vår era i Motala slutade efter sjutton år. Vi lämnar ett Motala som växer och expanderar och utvecklas i en takt som aldrig tidigare. Motala denna vackra pärla utmed Vättern.

Några bilder från Yorkan kommer här:



Vi hade en heldag då vi bara strosade runt på Manhattan. Väldigt lite shopping denna gång men desto mera luncher och middagar ute på olika restauranger. Vi hamnade en stund på en bänk i en park vid Union Square.



Några instruktioner om hur det går till i parkens hund-rastgård.



En till viktig regel och instruktion på hur slussen in och ut fungerar.



Helt otroligt hur bra alla hundar samsas på ett litet område.



En skrattande italiensk vinthund.



Det här är Romeo som inte vill gå…



…om han inte får smaka mattes äpple.



 Till slut hamnade vi i Central Park där vårvärmen var påtaglig…



Människor vilade benen på parkbänkar, bergknallar, murar och utslagna på gräset…



Den orange pricken i vattnet är en liten pojke som sitter på huk på en sten medan hans pappa svalkar benen från en annan sten och i bakgrunden åker andra skridskor.



Det pågår skridskoskola…



…jag håller med…



Även denna gång kollar jag bara på andra som skrinnar utan att göra det själv…någon gång ska jag hyra skridskor och åka runt till musik i Central Park –blir det nästa gång…??


4 kommentarer:

  1. Härliga bilder från "Yourkan" nu när du "landat" i dubbel bemärkelse igen!
    Den 23:e april lyfter ett nytt plan emot New York, då med passagerare i form av lilla Felicia, Sofie och Jonas som ska dit och förlusta sig och hälsa på bekanta! Hade hoppats att goa Vilja skulle vara här hemma hos mig, men en annan lösning hade dykt upp, vilket jag tycker var lite trist... Vilja är ju så goooo!
    Vi hörs snart! Kram kram och grattis till den snabba försäljningen av huset! Motala kommer sakna tant Olga & Company!
    Marie och Whippetligan

    SvaraRadera
  2. 23 april på Harrys födelsedag! Det är ju snart det! Det kommer att vara supervackert i alla parker när allt slagit ut kanske magnoliorna fortfarande blommar då. Ja försäljningen gick väldigt snabbt många var intresserade men hoppade av en efter annan när inte lånelöften från banken eller bygglov gick att få i tid. En intressent ville slå till direkt och då fick det bli så. Vi har två veckor på oss att få ut allt kvarvarande från huset. Det har nog blivit tystare i Motala och desto ljudligare i Vadstena ha, ha…… Kram Olga

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! Har halkat efter med o läsa din blogg eftersom jag legat inne på sjukan. Skönt för er o få huset sålt så fort antar jag men jag säger som Marie. Tråkigt att ni inte är kvar i stan!

    SvaraRadera
  4. Käraste vän jag hört hört om den förfärliga sjukan! Så smärtsamma dagar du haft men jag hoppas du känner dig bättre nu! Man kan aldrig gå säker för oss! Vadstena ligger inte långt från Motala och det känns bra att åka dit. Motala är på gång att bli en riktig metropol för har det någonsin hänt så mycket nytt och så många som har intressanta planer på utveckling? Vi ses här eller där!

    SvaraRadera