tisdag 2 april 2013

Lite värme

15 grader varmt, lite moln och en inte helt omärklig vind. Trots det kändes det som om värmen slog emot mig när jag kom ut från terminalen på New Ark. Körsbärsträden börjar slå ut och påskliljor och hyacinter står i blom i planteringarna runt träden här ute på gatan.

Man så trött jag är och inte får jag sova för dottern!! Jag måste hålla mig vaken för att komma in i den nya tiden i New York. Tidsskillnaden  mellan USA och Sverige är 6 timmar. När klockan är 18 på kvällen hos er så är den bara 12 på dagen här hos oss.



Kameran har inte åkt fram ännu men jag hade en bild i datorn som skulle kunna vara nytagen men är det alltså inte. Bilden tillägnar jag mina hundar som skulle bli skogstokiga om dom såg den här kvicka krabaten. Jaga, jaga, jaga tänker Vajjan då. Jag fick en tidig rapport i morse från hundarna och dom mådde bra.

3 kommentarer:

  1. Ha nu underbara dagar i NY och ta vara på våren du som har möjlighet :). Här är det fortfarande mycket kalla nätter, om än något drägligare temperaturer på dagarna - men våren känns långt borta än så länge.
    Sen får du förbereda dig på att bli gudmor igen i början på juni ;).
    Kram kram Marie

    SvaraRadera
  2. Tack Marie! Så spännande med en ny liten kull att bli gudmor till i juni! Dom små gudbarnen börjar bli många nu så det blir en utmaning att räkna dom alla. Jag känner en dam som fyller hundra år i maj och hon har 28 barnbarn och hon håller reda på dom alla och vet när dom fyller år. Hon uppvaktar inte på födelsedagar längre och det har jag förståelse för. Kram Olga

    SvaraRadera
  3. Åh vad ni har det härligt!!!!!!
    Kram från Ingrid o Stina som efter en del slit med flytten,tog en promenad till Klosterliljorna som blommmar lite försiktigt...

    SvaraRadera