måndag 28 december 2009

Dramatisk tall

Här ville jag fotografera tallen och därför släppte jag mina jaktmonster till Whippets. Om man var med på denna promenad i lätt skarsnö kan se vilken prick i skogskanten som är Violet. Hon fick syn på tre rådjur och gav sig iväg förstås! Bara att vänta – så kom hon efter 5 minuter – oskadd men skinnflådd på bakhasorna av den hårda snön. Det hände alltså igen och den enda jag är besviken på är mig själv. Jag hade sett spår i snön överallt av viltet och vet hur mina hundar fungerar och ändå……gör jag på detta sättet. Men visst är fotot på tallen dramatiskt!
En annan dramatisk tall och vid horisonten ligger Västergötland. Denna utsikt är från Ombergs golfbana vid ett av de vackrast belägna hålen på denna bana.

2 kommentarer:

  1. Hej vännen, visst är det lätt att vara "efterklok", men nu gick det ju bra förutom lite småblessyrer! Ibland måste man våga chansa - för det bästa våra Whippar vet är ju att få springa lösa och rejsa av sig! Slutet gott - allting gott! Jag tror Violet blev lycklig över att få jaga lite rådjur:-)))))))))
    Kramis Marie

    SvaraRadera
  2. Så sant så sant Marie!
    Idag tisdag morgon har jag sett över blessyrerna och konstaterat att de inte var så omfattande. Det såg ut som om hon var flådd men det var hon inte. Huden såg helt bar ut igår när vi kom hem men idag har rodnaderna gått ner och då ser hon ut som vanligt – pälsbeklädd hela hasen med några småsår. Tur att skaren inte var så hård som den är idag.

    Det var dock ett äventyr som jag vill vara utan men kanske inte Violet

    SvaraRadera