torsdag 17 december 2009

Vägen hem

Idag hade jag bestämt mig för att Harry, Violet och jag skulle åka hem till Motala efter Stockholmsvistelsen. Vi kunde inte ha valt sämre dag. Jag kollade väderprognosen och trodde snön skulle vara mera österut. Jag hamnade i det allra värsta snökaoset. och beslutade mig för att vända om men såg att det blev totalstopp på E4 i riktning mot Stockholm. Vad göra annat än försöka ta mig fram söderut. Resan som normalt tar 3 timmar tog nästan 5 timmar. Jag körde långa stycken på motorvägen i 40 km/timmen och sikten var kanske 50 meter och inte plogat det minsta. Nu är vi hemma i säkerhet i Motala och jag har just skottat uppfarten och matat fåglarna. Inga tidningar eller post kan jag ta in för brevlådelåset har frusit. De blir mycket att läsa och många obetalda räkningar blir det innan låset tinar upp igen. Kanske en och annan julhälsning också dyker upp någon gång i mars? Vad ska vi tro? Jag gillar snön så för mig får kylan hålla i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar