lördag 28 augusti 2010

Fika vid stambordet

Vart ska vi gå idag, frågade jag? Det är något visst med att bara gå ut genom dörren, sa husse.

Sagt och gjort vi gick ut genom dörren, passerade golfbanan och ut i naturreservatet Stora Lund och upp till vårt stambord på bergets topp.


Hallå vad gör ni här då tjejer!? Kan ni inte bara ta det lugnt när vi fikar?


Inte kul med koppel men det är kor i hagen och vi är på deras domän just nu.


Harry har gått ifrån sitt koppel trots allt…


"Vadå jag? Jag jagar inte kor! Vad tror ni?"


Vi tjejer har gaddat ihop oss.


Två fynd fann vi på promenaden idag. En liter kantareller och en riktigt gammal hästsko. Jag har rensat kantarellerna och husse har skurat hästskon som vi fann vid en åkerkant.


3 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni haft:-). Det är mer än man kan säga om vår dag i Karlstad! Regn, regn och så lite mer regn och till slut ytterligare lite mer regn från ovan:-). Men vi är glada ändå!
    Kram kram! Marie

    SvaraRadera
  2. Hej Olga!

    Jag har börjat jobba nu. Jag kände att jag behövde ett avbrott och kollade in dig och hundarna som lite måndagskul på kontoret! Skönt att se att ni har det bra.

    Kram Tinna

    SvaraRadera
  3. Gott att höra från dig Tinna och lycka till med jobbet i Uppsala. Du är bäst!!

    Kram Olga

    SvaraRadera