lördag 14 augusti 2010

Kultur och bloggen som kom av sig

Inget bloggande på en vecka av ingen anledning alls. Jo kanske för jag har en liten film på Märta-Mai som jag tycker är så rolig men det är lögn för mig att klara av att få den överförd till bloggen. Jag har lagt ner massor av tid och arbete men samma meddelande dyker upp efter sisådär 6 timmar – ett fel uppstod i överföringen. Var god kontakta din bloggersupporter bla. bla. Det tog stopp.

Jag vill verkligen slå ett slag för en konsert av Theresa Andersson, multi-instrumentalist. Hon reser runt i landet på olika platser. Vi bevistade konserten i Vadstena i Bröllopssalen. Vilken lokal vilken artist!! Något att bli glad av och imponerad av. Jag har nu försökt föra över en youtubefilm (nedan) och få se om det går att se den via min blogg. Theresa blev känd genom filmer på youtube och hon uppträdde första gången i Sverige förra året på Stockholms jazzfestival. Theresa är född och uppvuxen på Gotland men bor sedan 20 år i New Orleans. Filmen är inspelad i hennes kök men jag lovar att hon har utvecklats sedan den gången. Se henne! säger jag bara.

file:///Users/skruttan/Desktop/http-::www.youtube.com:watch%3Fv=n2eD4GcLohE.webloc

Ingen lördagsutflykt i skogen idag. Länge i bilen blev det för vi körde 15 mil till Virserums konsthall för att se på utställningen " Trä 2010" som bestod av flera avdelningar. Främsta intresset för oss var utställningen av små hus (ca 15 kvadratmeter) byggda i trä. Övre planet på konsthallen visade utställningen "Om vi vill" som handlade om hur vi kan spara på miljön. På bottenplanet fanns två utställningar. En foto- och videoutställning "Berättelser från skogen" och en fantastisk slöjdutställning som verkligen visade på svensk slöjd i trä – " Blod, slöjd och dårar" hette den.

Fikat med sedvanliga mackor tog vi vid bilen innan vi, husse och matte, gick in på utställningen. Märta-Mai tycker att hon ska få följa med.


Harry tycker att han i alla fall kan få gå med. OK en liten tur utomhus på området kring konsthallen och en kort simtur i ån fick det bli och en rastrunda utmed ån.


En magnifik solnedgång i kväll precis då vi dragit oss inomhus och dukat av den sena middagen.

Nu är jag på banan igen och flera rapporter om mina vänner hundarna kommer i morgon då jag vill berätta om Violet och miraklet vid Varamobaden i torsdag kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar