fredag 6 augusti 2010

Snärjigt och gulligt

Idag blev det snärjigt för vännen Marie på Mibisan´s kennel. Jag hade frågat om hon vill ta bild på min lilla Märta-Mai som fyllde 8 månader igår. Så ville jag ju se valparna igen. Jo då kom bara, sa Marie, så kan jag laga lunch åt oss. Samma dag planerar och packar Marie allt hon ska ha med i husvagnen till Norrköpingstävlingen i morgon, sköter 7 små valpar och sina 8 mer eller mindre vuxna hundar, lagar lunch åt oss (otroligt god pasta med köttfärssås), klipper gräset, duschar, talar i telefonen med presumtiva valpköpare som sett annonsen i Corren, tar ner en del av staketet så att hon kan ta emot minst 6 kubik med ved, äter lunch men då kommer veden, hon lotsar in traktorn med veden, spikar upp staketet igen, fotograferar mina hundar Märta-Mai och Violet, tar emot ytterligare "valpgluttare" som anländer när jag åker, packar in det sista och informerar hundvakterna som ska ta hand om valparna och övriga hundar som inte tävlar i morgon. SNÄRJIGT är bara förnamnet!

Däremellan hann vi med en lång riktigt mysig stund med valparna och mamma Dixie och lektanten Dahfne ute på gräsmattan. Valparna är så gulliga så man kan inte få nog av dom små.

Här kommer lilla miss Alba i full fart.


Miss Anemone sitter och filosoferar …vad ska jag göra…

…vad ska jag göra… jag tar och biter mig i foten…


… jag tar ett smakprov på tantolgas sko i stället.


Här tar en av pojkarna ett grabbatag på syrran miss Alba.


Ren och skär familjelycka.


Dixie njuter av sina små telningar. Hon är en fantastisk mamma med ett stoiskt lugn.

I morgon blir det kiosken igen på Whippet race i Norrköping för min del. Marie ska vara speaker hela dagen. Hoppas på bra väder.

7 kommentarer:

  1. Jag trivs när det är full fart vännen:-))). Så nu väntar TIO kubikmeter ved på att köras in i vedboden med skottkärra, så jag har att göra närmsta dagarna oxå:-). Kul att du gillade lunchen! "Min" köttförssås brukar gå hem hos dom flesta:-). Kramis och tack även för gott jobb i kiosken idag i Norrköping! Vi hörs alldeles snart igen min vän!
    Marie och company:-)

    SvaraRadera
  2. Oh - Tant Olga så kul det är att läsa om alla hundarna och vilka fina bilder. Jag tittar in då och då och kollar hur det går men snart får du ta en smygbild på husse så han kommer med på ett hörn.

    Kramar från Måsse

    SvaraRadera
  3. Jaså det var 10 kubik! Stort lass var det! Önskar jag hade hälften av din energi. Det var verkligen bra stämning i Norrköping idag trots strul med än det ena än det andra på morgonen.

    Tack så mycket för foton på mina käraste flickor.

    Kram Olga och ligan på Bruksgatan som utökats med en Jack Russel över helgen

    SvaraRadera
  4. Tjena Måsse!

    Så kul att höra av dig och roligt att du gillar bilderna. Du känner mina anhöriga HM och BS väldigt väl och du känner deras inställning till att förekomma på bild eller hur. Smygfoto är enda möjligheten och visst finns det bilder men jag vill gärna respektera mina närmaste när dom nu inte vill bli exponerade på min blogg. Så tyvärr blir det inga bilder men husse är i allra högsta grad med på ett hörn i det mesta. Senast redogjorde han, mycket initierat, för mig innehållet i en artikel i Whippetbladet angående genetik som han läst med stor behållning. Han tog lördagsutflykten själv med hundarna idag eftersom jag var funktionär på tävlingarna i Norrköping. BS bidrar med en del bilder och filmer också på den här bloggen. Längtar efter att träffa både dig och ML och Konrad. Vi ses snart… Kramar Olga

    SvaraRadera
  5. Mysiga bilder du tagit på Mibisanarna, och tack för all ovärdelig hjälp i kiosken på våran tävling. Du är en pårla
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Katarina!
    Det är lätt att ställa upp och hjälpa till när det finns sådana som Du och Göran, Marie, Inger, Janne H, Jenny o Izmo och alla andra i klubben som förbereder och organiserar så bra. Utan era insatser skulle jag stå mig slätt i jobbet med kiosken. Lisbet kom och hjälpte till också trots att hon åkt ner bara för att se på tävlingen. Hennes hundar Algot och Rune hade inget emot att matte sålde kaffe m.m i några timmar.
    Vi ses snart igen på träning. Kram Olga
    Kram

    SvaraRadera
  7. Såg bilderna på Märta-Mai på Maries blogg - mycket tjusiga! :-) Och vilken läcker skog! Dock lite besvärlig att promenera i på sina ställen kan jag tänka... ;-)
    Varma hälsningar från Carin, Perlas matte!

    SvaraRadera