måndag 2 augusti 2010

Lugna gatan

Lugna dagar har förflutit sedan sist och mest beroende på vädrets instabilitet. Jag har ju genomgått en instruktörsutbildning i vardagslydnad men inte fått diplom ännu. Förts måste jag hålla två kurser i vardagslydnad för minst 4 deltagare, spela in träningstillfällena, skriva dagbok från varje tillfälle och sedan presentera det för en grupp blivande instruktörer och mina lärare i Stockholm på Hundens hus. Lätt som en plätt va? Nu vill jag dra igång och ska i morgon planera kurserna (varav en valpkurs) och sätta ut annons och dessutom kontakta personer som visat intresse av att deltaga sedan tidigare.

Idag åkte hundarna och jag till Vadstena och kyrkogården till vår mest saknade Olle. Nya blommor och nytt ljus i lyktan fick han. Hundarna och jag gick en lång promenad – Tycklingerundan som är ett känt begrepp i Vadstena.

Solen sänkte sig i väster och färgade himlen i rött och guld medan jag lagade sen middag.


4 kommentarer:

  1. Finns det plats i valpkursen så vill jag gärna delta med Sara-buset om möjligt:-))).
    Kramis Marie

    SvaraRadera
  2. Wow! det vore fint om Sara ville vara med. Jag ska genast ta itu och sondera efter flera lämpliga valpar till kursen.

    Kram Olgis

    SvaraRadera
  3. Kanske Goldie's matte och husse i Vadstena oxå vill vara med (men det kanske ska vara olika raser på kursen). Annars är dom säkert intresserade........ Kram Marie
    Ps. Klart vi ska ses och du pussa på pupparna! Jag ringer dig tisdag (dvs idag).

    SvaraRadera
  4. Lycka till Olga! Du har varit jätteduktig som genomfört utbildningen!!!
    Varma hälsn från Birgitta

    (Jag har själv gått en JÄTTETREVLIG kurs i vår med Tosca hos Klickerklok.se. De har ju flyttat från Norge till Fjugesta. Det tog mig bara 25 min att åka dit! Har gått 7 torsdagar och det var värt varenda krona. Fanny och Thomas har så otroligt mycket kunskap att dela med sig!)

    SvaraRadera