fredag 12 november 2010

Älskade Asgam & andra vänner

Märta-Mai har en leksak som hon aldrig släpper ifrån sig till någon annan. Hon älskar den och därför får den leva, dvs ej rånad på sitt bomullsinnehåll eller andra yttre beståndsdelar. Asgamen är naggad i en tå det är allt.


"Jag och min lilla Asgam …tra…la…la"


"Hjälp dom kommer häråt…"


"Hit med gamen ditt ego…!"


"Två mot en är fegt hörrni…!" "Vadå? Vi vill bara lattja lite…"


"Vänta då! Jag ska bara gömma min gam först…!"


"Ok, ta täten du Vajjan…!"






"Stafetten går i 100 knyck…" 


"Ok, är det min tur att ha stafettpinnen? Men vad händer därborta …?!"


"Hälp! Greta är på väg att leta upp min gam som jag gömt …!"


"Puh…de é lugnt, hon skulle bara kissa lite. Hon är visst skraj för att nån ska se henne…."


"Ta täten igen Violet för jag måste kolla att min lilla gam har det bra …"


"Äh, om Märta-Mai bara ska hålla på med sin gamla gam så går jag in. Hänger du med Stina …?"












2 kommentarer:

  1. HA-HA!! Ja, det här med favoritleksaker är lite kul...och en gam är ju förstås lite extra skoj! Scilla är särskilt förtjust i "rosa lurvet", en liten filt hon ska ha i korgen, i köket, i soffan, att snutta på, att bita i... Och så äääälskar hon det rosa "teddybenet" hon fick som pris på klubbmästerskapet! Vi kallar henne för prinsesshunden ibland, hon gillar verkligen rosa! Hälsningar Nina och Scilla

    SvaraRadera
  2. Hmm, känner inte igen det här fenomenet med att vara rädd om älsklingsleksakerna - Perla ålskar sina favoritsaker på ett lite hårdare, slitigare, gnagigare, mer massakrerande sätt, om du förstår hur jag menar... ;-)

    Vänliga hälsningar från Carin!

    SvaraRadera