tisdag 2 november 2010

Det mer än skymmer

Vad göra åt det vikande ljuset? Det hjälper inte med "varde ljus" för mörkret sänker sig obönhörligt dag för dag och med omställningen till vintertid påskyndas kvällens intåg. Det här påverkar mina pågående hundkurser som äger rum i vår trädgård. Kurserna, en i vardagslydnad och en valpkurs, börjar 17.00 – då är det ju redan mörkt!! Valpkursen i kväll skulle ha blivit en blöt historia med ljus endast från en stackars gatlykta som sprider sitt svaga sken in i ett hörn av trädgården. Jag vågade inte ta ut bygglampan i regnet. Flera valpar hade fått förhinder att komma men två entusiastiska ägare med varsin valp dök upp.

Det blev inomhusträning för valpisarna och dom är så duktiga på kontakt och följsamhet vilket var fokus idag igen men med några nya övningar för valp och ägare att träna på. Valparna tränade i var sitt rum för att kunna koncentrera sig för dom är sådana kompisar och kollar in vad den andre gör hela tiden. Nu hoppas jag på uppehållsväder på torsdag när vi träffas med de vuxna hundarna så jag kan använda min extrabelysning utomhus. Det är sista gången för vuxenhundarna men jag tänker erbjuda en "bonusgång" med skojaktiviteter en söndagsförmiddag med dagsljus.


"Det är vackrast när skymmer"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar