torsdag 4 november 2010

Förundran


För en stund sedan föll en blomma från "Blomsterlönnen" och jag plockade upp den från golvet för att kasta den. Plötsligt hejdar jag mig innan jag ska kasta blomman – – jag upphör aldrig att förundras över naturens skapelser – jag tappar nästan andan. Min bild kan inte på något sätt ge rättvisa till denna utsökta blomma. Jag höll upp blomman mot ljuset och det gula i blomman var genomskinligt och av en annan struktur än de röda kronbladen.

Grundkursen i kväll genomförde vi i bygglampans sken och den fungerade riktigt bra som ljuskälla. Det känns skönt att veta inför avslutningen på valpkursen nästa tisdag. Det är så spännande att träna med olika raser och individer och se hur de löser olika situationer. Att se samspelet mellan människa och hund är sååå tjusigt och jag låter mig förundras. 

1 kommentar:

  1. Förstår att det måste vara ruskigt givande att hålla valpkurser, och det är lika givande att gå desamma!
    Varma hälsningar från Carin!

    SvaraRadera