onsdag 24 november 2010

Ung och dum…

För att inga missförstånd ska uppstå så tycker jag inte att ungdomar är dumma. Jag relaterar bara till min egen ungdom när jag var dum. Då när jag gick ut i kylan barhuvad (ville inte förstöra frisyren), gick ut i kylan med bara nylonstrumpor (hette så på den tiden), gick ut i kylan med för kort jacka så midjan nästan var bar (mode på den tiden). Min mamma förmanade och sa att jag skulle förstöra mina njurar (visste inte ens att dom fanns) att jag skulle förfrysa öron och fötter (vadå–då????). Det gamla minnet kom för mig på långpromenaden idag. Jag gjorde först ärenden på stan och tog med hundarna i bilen. Inne hade jag sommarbyxor på och åkte iväg som jag var. I skogen insåg jag att mina termobrallor låg kvar hemma i hallen och jag saknade dom så in i nordanvinden.


Jag tyckte att Harry luktade för länge på intressanta fläckar som den här, för jag längtade väldigt mycket efter mina allt annat än läckra termobyxor.

4 kommentarer:

  1. Hej på dig tant Olga!! Ville bara säga att jag tycker mycket om att läsa din blogg! Fina texter och härliga bilder! Jag tänkte ställa ut Scilla vid något tillfälle i vinter så kanske träffas vi då! Tack snälla du för allt beröm du öser över min blogg....
    Kram Nina och Scilla

    SvaraRadera
  2. Vad härligt om Ni träffas framöver:-). Det finns stor potential att få många nya goa vänner om man tillhör "Mibisanar-klanen" på ett eller annat sätt! Vore kul om jag oxå kunde haka på vid samma utställning, så voro vi tre (om inte fler ändå). Vet att även Perla's matte vill ställa ut framöver....
    Kram kram
    Marie

    SvaraRadera
  3. Hallå där vänner! Klart vi ska sammanstråla på lämplig utställning. Vi får kolla runt lite. Det vore kul om vi blevo fyra tre blå Scillor, Perlor, Saror och randiga rutor. Vintern är lång så något får vi hitta på.

    Så roligt när ni hälsar på och kommenterar i Tantolgas blogg.
    Kram Olga

    SvaraRadera
  4. Gud vad bra att ni planerar, vi är FET-PÅ (som ungdomarna skulle uttrycka sig, och ungdomar är ju liksom dagens tema här på bloggen);-). Precis som Marie säger är vi supersugna!!!
    Varma hälsningar från Carin!

    SvaraRadera